Kirjastojen uudet ympäristötyökalut -webinaari 28.4.

Tervetuloa Yleisten kirjastojen ympäristötietoisuus 2020-luvulle -hankkeen järjestämään Kirjastojen uudet ympäristötyökalut -webinaariin keskiviikkona 28.4. klo 9.30–15.00. Aamupäivän osiossa tutustumme kirjastojen hiilikädenjälkeen ja kuulemme, miten ympäristötyötä toteutetaan Kansalliskirjastossa ja Kansallisgalleriassa.

Iltapäivän työpajaosiossa aloitamme vapaaehtoisen ennakkotehtävän pohjalta kirjastojen omien SDG-tarinoiden luomisen IFLA:n World Library Map –alustalle. Työpajan fasilitoi Kristine Paberza-Ramiresa IFLA:sta. Työpaja on englanninkielinen.

Tästä voit lukea lisätietoa työpajasta

Ennakkotehtävä tulee palauttaa 27.4. mennessä.

Ilmoittautuminen Voit ilmoittautua koko päivään tai vain aamu-tai iltapäiväosioon.

Webinaari järjestetään Teams-kokouksena. Linkki lähetetään ilmoittautuneille ennen tilaisuutta.

Ohjelma

9.30–10.30  Kirjaston hiilikädenjälki eli mitä ovat kirjaston positiiviset ilmastovaikutukset / Elina Levula ja Outi Ugas, Positive Impact

10.30–11.00 Kansallisgalleria ja Vihreä kädenjälki / Anssi Ahlqren, museotekniikkapäällikkö

11.00–11.30 Rohkeasti kestävään muutokseen - Kestävän kehityksen työ Kansalliskirjastossa /