Nuoret kysyivät ympäristö- ja ilmastoasioista, asiantuntijat vastaavat

Nuoret ja ympäristötunteet -hankkeen "Nuoret kysyivät ympäristö- ja ilmastoasioista, asiantuntijat vastaavat" -videot on julkaistu.

Kuvassa hankkeen graafisella ilmeellä teksti Nuoret kysyivät, asiantuntijat vastaavat.

Nuoret ja ympäristötunteet -hankkeessa on tarkoituksena testata ja kehittää kirjastojen ympäristö- ja ilmastotoimintaa metodilla, jossa nuoret itse saavat valita heitä kiinnostavat aiheet, toimintatavat ja työmuodot. Tämän takia hankkeeseen on luotu 13–20-vuotiaille nuorille ympäristö- ja ilmastokysely, jota kautta nuoret ovat voineet kertoa muun muassa millaisista ympäristö- ja ilmastokysymyksistä he ovat kiinnostuneita sekä mitä kirjasto voisi tehdä näiden kysymysten ratkaisemiseksi.

Moni kyselyyn vastannut nuori on kertonut kaipaavansa tietoa erilaisista asioista sekä tietoa erilaisia kanavia pitkin. Aiheiksi nousi muun muassa sähköautot, ruokahävikki, omat vaikuttamismahdollisuudet sekä yhtiöiden rooli ilmastonmuutoksessa. Vastataksemme nuorten tarpeisiin, kysyimme alan asiantuntijoilta vastauksia nuorten kysymyksiin ja koostimme saaduista videotervehdyksistä kollaasit, jotka ovat nyt katsottavissa hankkeen YouTube-kanavalla.

Videoita saa mielellään jakaa omissa kanavissa eteenpäin!

Jos olet 13–20-vuotias nuori, voit edelleen kertoa ympäristö- ja ilmastokyselyn kautta, mitä toimintaa haluaisit.

Lisätietoja: Veera Visuri, projektikoordinaattori, veera.visuri@hel.fi