Ympäristötyö kirjastoissa Liboppi-kurssi on julkaistu!

Kurssi koostuu viidestä osiosta, joissa johdannon kautta pääset pohtimaan kunkin osion teemaan liittyviä tehtäviä sekä tutustumaan lisämateriaaleihin. Kurssin kesto on arviolta 6–8 tuntia.

Kurssin materiaalina on asiantuntijoiden kirjoittamat artikkelit sekä Kirjastojen ympäristötyö näkyväksi ja teräväksi -hankkeen (2023) materiaali.

Kurssi käsittelee ympäristökasvatusta sekä yleisellä tasolla että erityisesti kirjastoissa, ympäristötunteita, yleisten kirjastojen hiilijalanjälkeä sekä Agenda 2030 -tavoitteita. Voit käydä kurssia läpi oman kiinnostuksesi mukaan, sillä se sisältää paljon lisämateriaaleja. Kurssin tekemistä osissa suositellaan.

Löydät kurssin osoitteesta liboppi.fi osiosta Kirjastojen yhteiset. Kurssiavainta ei ole.

Lisätietoja:

vihreakirjasto(@) gmail.com