Oulun kaupunginkirjaston ympäristöprojekti saavutti finaalipaikan IFLA Green Library Award 2021 -kisassa

IFLA Green Library Award jaetaan tänä vuonna jo kuudetta kertaa. Kilpailun tarkoituksena on löytää ja palkita projekteja tai tekoja, jotka kertovat kirjaston sitoutumisesta ympäristötyöhön sekä tällä tavoin samalla rohkaista kirjastoja esittelemään ympäristötekojaan myös kansainvälisesti.

Vuosittaista palkintoa voi hakea mikä tahansa vihreä kirjasto tai ympäristöprojekti. Palkinto jakautuu kahteen kategoriaan: kirjastot ja projektit, jotka arvioidaan kansainvälisen raadin toimesta erikseen. Tänä vuonna hakemuksia tuli 33 kappaletta eri puolilta maailmaa ja edustettuina olivat mm. Argentiina Libanon, Australia, Bulgaria, Colombia, Espanja, Intia, Iran, Italia, Itävalta, Kanada, Kiina, Kroatia, Kuuba, Ranska, Saksa, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Venäjä, Ukraina, ja Yhdysvallat.

Esiraati valitsi hakijoista ensin arvioitavat hakemukset (23 kpl) ja nyt on julkaistu ”short list” eli neljä parasta kirjastoa ja projektia. Oulun kaupunginkirjasto on hyvissä asemissa mukana tässä joukossa ja kisaa siis parhaan ympäristöprojektin palkinnosta vuonna 2021. Onnittelemme ja pidämme peukkuja oululaisille! Voittaja jukistetaan elokuussa IFLA WLIC konferenssissa.

Tutustu Oulun kaupunginkirjaston  Kestävä kirjasto -sivustoon, jossa on tietoa hankkeesta ja linkki hankkeen loppuraporttiin.

Tutustu  IFLA Green Library Award – kilpailuun sekä finalisteihin

IFLA Green Library Award -kilpailu on osa IFLA Environment, Sustainability and Libraries Section (ENSULIB) toimintaa.