Tuntuuko, että kirjaston viestintä hukkuu kaiken muun informaation alle, onko haastavaa kohdentaa viestintää, pohditko kuinka saavuttaa viestinnällä mahdollisimman moni kirjaston potentiaalinen asiakas?
Oulun, Rovaniemen ja Vaasan alueelliset kehittämistehtävät ovat koonneet neliosaisen koulutussarjan viestinnän tehostamiseen. Tämä koulutus käsittelee kirjastojen vaikuttavaa viestintää käytännönläheisellä otteella. Koulutuksessa pureudutaan siihen, mistä vaikuttava viestintä koostuu ja miten sisältöjen vaikuttavuutta voidaan lisätä myös yksinkertaisin keinoin. Pohdimme viestinnän eri kanavia suhteessa kohderyhmien tavoittamiseen ja keskustelemme siitä, miten eri kohderyhmille tulee viestiä, jotta näiden kiinnostus herätetään halutulla tavalla. Koulutus antaa tiiviin opastuksen selkokieliseen viestintään, mitä selkokieli on ja kuinka sitä voi hyödyntää viestinnässä ja asiakaspalvelussa. Kouluttajina toimivat Selkokeskus ja Viestintä-Piritta.
14.4. klo 13-14:30
Selkoviestinnällä selkeyttä viestintään
- Koulutus antaa tiiviisti mutta käytännönläheisesti tietoa selkokielestä.
- Mitä selkokieli on, ketkä sitä tarvitsevat ja mitkä ovat selkokielen pääperiaatteet?
- Miten selkokieltä voi hyödyntää kirjaston viestinnässä ja asiakaspalvelussa?
- Koulutuksen tavoite: Osallistuja ymmärtää selkokielen merkityksen ja pääperiaatteet ja tietää, mistä saa lisää tietoa niin kirjoitetusta kuin puhutusta selkokielestä sekä selkojulkaisuista.
Neliosaisen koulutussarjan muut koulutuspäivät ja -aiheet ovat (niistä on erilliset ilmoitukset)
13.1. klo 13-14:30 Vaikuttava viestintä
10.2. klo 13-14:30 Kutsuva kirjasto
17.3. klo 13-14:30 Suunnitelmalla suuntaa viestintään
Tilaisuus tallennetaan