Koulutus ja seminaarit

Onnistu tiedonhaussa ja löydä lähteitä – ajan tasalla verkossa

Seurattavissa verkossa

Tervetuloa syventymään tiedonhaun maailmaan! Kuinka tiedonhaun ammattilainen pystyy irrottautumaan totutuista kaavoista ja pääsemään irti omasta kuplastaan? Entä miten sosiaalinen media toimii tiedonlähteenä ja millaisia vaihtoehtoja googlaamiselle löytyy? Myös kuvia, videoita ja ääntä voi käyttää apuna verkkotiedonhaussa. Tule mukaan tutustumaan erilaisiin ajankohtaisiin hakutyökaluihin ja hakustrategioihin.

Kouluttajana toimii FT Ari Haasio. Hän työskentelee Seinäjoen ammattikorkeakoulun kirjasto- ja tietopalvelualan yliopettajana. Haasio on kirjoittanut useita tiedonhaun oppaita sekä sosiaalista mediaa käsitteleviä teoksia. Elokuussa 2024 häneltä ilmestyy kolmas, uudistettu painos kirjasta Löydä! (Avain).

Aikatalulu ja ohjelma

Onnistu tiedonhaussa ja löydä lähteitä – ajan tasalla verkossa
Ti 19.3.2024
Klo 10.00–11.30
Teams

Ilmoittaudu mukaan oheisella lomakkeella 15.3.2024 mennessä.

Koulutus on osa Kohtaava asiakastyö PiKe-kirjastoissa -kokonaisuutta. Ajan tasalla verkossa -koulutus tallennetaan Liboppiin, kuten muutkin kokonaisuuden sisällöt.

Kohtaavan asiakastyön tarjottimelta löydät kaikille Pirkanmaan ja Keski-Suomen kirjastolaisille yhteiset osiot, jotka tunnistat artikkelikuvassa olevasta oranssista PiKen aspa-tarjotin -merkistä. Vuoden 2024 kuluessa kokonaisuus täydentyy. Yhteisten osioiden lisäksi kokonaisuuteen kuuluu vihreällä merkillä varustettuja vapaasti valittavia koulutuksia. Kokonaisuuden teemat ovat alueelta esiin nousseiden koulutustarpeiden mukaisia.

Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Projektisuunnittelija Mervi Hietanen
Puh. 040 800 7821 / S-posti: mervi.hietanen(at)tampere.fi

Kaupunki
Tampere
Sijainti
Teams
Alkaa
Päättyy
Organisaatio
AkePiKe / Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueellinen kehittämistehtävä
Yhteyshenkilö
Mervi Hietanen
Puhelin
maksuton
Materiaalit tilaisuuden jälkeen

Koulutus tallennetaan Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueen Liboppi-alustalle.