Koulutus ja seminaarit

Onnistu ja innostu - mediakasvatusta kirjastossa etänä!

Seurattavissa verkossa

Miten toteutat onnistuneen mediakasvatustuokion etäyhteyksien välityksellä? Millaisia osallistamisen tapoja voit hyödyntää virtuaalisissa kohtaamisissa? Mitä erilaisia alustoja ja menetelmiä voit hyödyntää? Tervetuloa onnistumaan ja innostumaan etänä toteutettavasta mediakasvatuksesta.

Onnistu ja innostu – mediakasvatusta kirjastossa etänä!
keskiviikkona 10.2.2021 klo 10 – 12
Zoom-etäkoulutus

Tule kuulemaan ajankohtaiset mediakasvatuksen kuulumiset ja opi tapoja osallistaa kohderyhmää omaan etätuokioosi! Koulutuksessa käydään läpi erilaisia alustoja ja menetelmiä onnistuneen etämediakasvatustuokion toteuttamiseen. Koulutus kestää 2 tuntia. Kouluttajana toimii Kaisa Önlen, Mediakasvatuskeskus Metka ry:n toiminnanjohtaja.

Mediakasvatuskeskus Metka on valtakunnallinen mediakasvatusjärjestö, jonka toiminnan keskiössä ovat lapset, nuoret, kasvatustyötä tekevät aikuiset sekä vanhemmat.

Koulutus toteutetaan Zoom-etäyhteydellä. Koulutukseen voi osallistua myös Zoomin selainversiolla, jos työpöytäsovelluksen asentaminen ei ole mahdollista. Mikrofoni ja webkamera ovat suositeltavia, mutta niiden puute ei estä osallistumista koulutukseen.

Koulutukseen mahtuu 25 osallistujaa. Etusijalla ovat Lahden AKE-alueen (Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso, Päijät-Häme) yleisten kirjastojen työntekijät.

Kaupunki
Lahti