Koulutus ja seminaaritFortbildning och seminarier

KEHU-tietoisku: Kirjastot ja Ukraina

Seurattavissa verkossa

AKE Porvoon järjestämässä KEHU-tietoiskussa Päivi Litmanen-Peitsala (Helsingin kaupunginkirjasto, VAKE/ Kirjastot.fi) kertoo, mihin Ukrainan sodan myötä olisi kirjastoissa hyvä varautua. Kuinka vahvistaa omaa uutisten sietokykyä ja missä ehkä voimme asiakkaille olla avuksi? Keskustellaan ja pohditaan yhdessä, mihin kirjasto voi vaikuttaa. Etukäteen voit tutustua Kirjastot.fi:n päivittyvään sivuun Kirjastot ja sota Ukrainassa. Sidan finns också på svenska Biblioteket och kriget i Ukraina.

Tietoiskussa sivutaan ajankohtaista aihetta sekä mediakasvatuksen että lähdekritiikin näkökulmasta. Esityksen jälkeen on myös mahdollisuus keskustella. Voit myös tulla mukaan kertomaan, mitä kirjastossasi on mahdollisesti jo tehty tilanteen huomioimiseksi tai yhteisen keskustelun tarpeen lievittämiseksi.

Tilaisuus on suunnattu ensisijaisesti Uudenmaan kirjastojen henkilökunnalle, mutta mukaan voi liittyä myös muilta alueilta. Tietoisku on suomenkielinen, mutta kysymyksiä ja kommentteja voi esittää myös ruotsiksi.

Klikkaa itsesi mukaan KEHU-tietoiskuun tästä linkistä 20.4. klo 14-15! Ennakkoilmoittautumista ei tarvita. Osallistumislinkki on jaettu myös Uudenmaan alueen kirjastojen yleisiin sähköpostiosoitteisiin.

Sijainti
Alkaa