Koulutus ja seminaarit

KEHU-kahvit: Kerro, kerro kirjani

Seurattavissa verkossa

Porvoon AKEn syksyn ensimmäisillä KEHU-kahveilla torstaina 1.9. klo 13 on vieraana suunnittelija Elina Kilpiö Celiasta. Kilpiö kertoo valtakunnallisesta Kerro, kerro kirjani -kampanjasta, joka alkaa kansainvälisen lukutaidon päivänä 8. syyskuuta ja jatkuu 23. syyskuuta saakka.

Kirjastot edistävät lukemista eri tavoin. Yksi muodoista on äänikirjapalvelun tarjoaminen niille, joille lukeminen on hankalaa. Kampanjan aikana kirjastoissa kerrotaan Celian maksuttomasta äänikirjatarjonnasta ja ohjeistetaan lukemisesteisiä rekisteröitymään Celiaan. Myös painettujen kirjojen lainaajia kannustetaan kertomaan lähipiirissään Celian äänikirjapalvelusta henkilöille, joille lukeminen on hankalaa.

Materiaalit

Kampanjaan voi osallistua tilaamalla kirjastoon maksutonta materiaalia Celian esitekaupasta elokuusta alkaen. Kampanjan muun materiaalin, kuten infonäyttökuvat ja somekuvat, voi ladata tältä sivulta. Materiaalit ovat vapaasti ladattavissa ja käytettävissä myös kampanjan jälkeen.

Kampanjsidan och material finns också på svenska.

Osallistu sinäkin!

Tule mukaan kertomaan ja kuulemaan, miten kirjastot valmistautuvat kampanjaan.

Klikkaa itsesi mukaan KEHU-kahveille tästä linkistä. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita.

Lisätietoja KEHU-kahveista antaa Elina Karioja.

Sijainti
Teams