Koulutus ja seminaarit

Digiä opastamaan I – työkaluja arjen digiohjaustilanteisiin

Seurattavissa verkossa

Voiko tulostaa, miten skannataan, miten tehdä kaksipuolinen värillinen tuloste, mistä löytyy verkkokirjastossa mobiilikirjastokortti? Digiopastatko huomaamattasi asiakkaita omassa kirjastoarjessasi?

AKE Porvoon järjestämässä kaksiosaisessa webinaarissa saat käytännön työkaluja asiakkaiden digiopastamiseen. Koulutuspäivät ovat 2.3. ja 16.3. klo 9–11.30.

Webinaareissa keskitytään henkilökohtaiseen opastukseen ja lyhytkestoisiin tilanteisiin. Koulutuksen vetää pidetty ja asiantunteva kouluttaja Kai Halttunen.

Koulutuksen sisältö

• Mitä on digiopastaminen kirjastossa?
  • Millaisia ovat tehokkaat työskentelytavat ohjaustilanteissa, kun tavoitteena on asiakkaan taitojen kehittyminen?
  • Miten kerron, demoan, neuvon, opastan oppijaa hänen osaamisaluettaan laajentaen?
  • Oppimisen tukirakenteet – konkreettisia toimintatapoja ohjaajalle

Kohderyhmä ja ilmoittautuminen

Koulutukseen ovat tervetulleita kaikki Uudenmaan kirjastolaiset, jotka tarvitsevat tukea ja uusia vinkkejä asiakkaiden digiopastamisessa. Koulutukseen ei ole ennakko-osaamisvaatimuksia oman digiopastuskokemuksen suhteen, kiinnostus aiheeseen riittää. Myös kokeneemmat digiopastajat saavat vinkkejä ja uusia lähestymistapoja omaan työhönsä.

Koulutus on suunnattu ainoastaan Uudenmaan yleisten kirjastojen henkilökunnalle ja mukaan mahtuu 25 osallistujaa.

Ilmoittaudu mukaan 27.2. mennessä tästä linkistä. Ilmoittautuessasi sitoudut osallistumaan koulutuksen molempiin päiviin. Saat Teams-linkin ilmoittautumisajan päätyttyä.

Tuleeko tallenne?

Tästä webinaarisarjasta ei tule tallennetta.

Lisätietoja: Elina Karioja

Alkaa