Koulutus ja seminaarit

Ajankohtaista tekijänoikeuksista

Seurattavissa verkossa

Etäkahveilla käsitellään satutuokiota sekä kirjallisuuden ja kuvituksen käyttöä kirjastojen digitaalisissa kanavissa

Tekijänoikeudet ovat aina pohdituttava teema kirjastoissa, ja haluammekin tarjota foorumin kysyä ajankohtaisista aiheista. Joulukuussa kirjastot saivat Kuntaliiton yleiskirjeen, joissa kerrottiin Kuntaliiton ja tekijänoikeusjärjestöjen Kopioston ja Sanaston laatimasta suositussopimuksesta kirjallisuuden ja kuvituksen käytöstä kirjastojen digitaalisissa kanavissa. Kuntaliiton yleiskirjeen pääset lukemaan täältä. Webinaarissa kuulemme myös Mervi Heikkilän pitämän puheenvuoron satutuokiot läsnä olevalle yleisölle.

Molempien esitysten yhteyteen on varattu aikaa kysymyksille ja keskustelulle. Kysymyksiä voi esittää myös ennakkoon, ilmoittautumislomakkeen kautta.

Etäkahvien ohjelma

Etäkahvit järjestetään Teams-kokouksena.

• Klo 13 — 13.05 Tervetuloa etäkahveille!
  • Klo 13.05 — 13.55 Satutuokiot läsnä olevalle yleisölle / kehityspäällikkö Mervi Heikkilä, Seinäjoen ERTE (lasten ja nuorten lukemisen edistämisen erityistehtävä)
  • klo 13.55 — 14.00 pieni tauko
  • klo 14.00 — 15.00 Sopimus kirjallisuuden ja kuvituksen käytöstä kirjastojen digitaalisissa kanavissa / erityisasiantuntija Johanna Selkee, Suomen Kuntaliitto ry

Tuleeko tallenne?

Etäkahveja ei tallenneta.

Kohderyhmä ja ilmoittautuminen

Etäkahveille ovat tervetulleita kaikki aiheesta kiinnostuneet kirjastotyöntekijät. Ilmoittaudu Webropol-lomakkeella viimeistään 21.2.

Etäkahvit järjestävät Lahden ja Vaasan alueellista kehittämistehtävää hoitavat kirjastot. Etäkahveille voi ilmoittautua myös muualta Suomesta.

Alkaa
Päättyy
Organisaatio
Lahden ja Vaasan alueellista kehittämistehtävää hoitavat kirjastot
Hanna Pitkänen
Puhelin
Maksuton
Materiaalit tilaisuuden jälkeen

Mahdollisesti jakoon tulevat materiaalit julkaistaan koulutusilmoituksessa.