1970-luvulla ja 1980-luvulla Helsingissä käyttöönotetut vaunut (pääosin yhä liikenteessä) olivat 20-metrisiä. Niihin asennettiin 2010-luvulla 6,5 metriä pitkä matalalattiainen välikappale, minkä jälkeen näiden vaunujen pituus on 26,5 metriä.
Vuosina 1998-2004 hankitut ensimmäiset matalalattiavaunut olivat 24 metriä pitkiä. Nämä vaunut ovat jo poistuneet käytöstä.
Vuosina 2013–2019 hankitut nykyiset kantakaupungin matalalattiavaunut ovat 27,6 metriä pitkiä ja ne on valmistettu samalla Otanmäen tehtaalla kuin Tampereen raitiovaunutkin. Myös linjalla 15 viime vuonna ja tänä vuonna käyttöön otetut 34-metriset vaunut tulevat samalta tehtaalta, ja samoja vaunuja on tulossa myös Laajasalon ja Hakaniemen väliselle linjalle.
Tampereella kaikki vaunut ovat 37-metrisiä toistaiseksi. Tulevaisuudessa osa vaunuista pidennetään 47-metrisiksi ja todennäköisesti osa tulevista uusista vaunuista hankintaan suoraan 47 metrin pituisina.
1970-luvulla ja 1980-luvulla Helsingissä käyttöönotetut vaunut (pääosin yhä liikenteessä) olivat 20-metrisiä. Niihin asennettiin 2010-luvulla 6,5 metriä pitkä matalalattiainen välikappale, minkä jälkeen näiden vaunujen pituus on 26,5 metriä.
Vuosina 1998-2004 hankitut ensimmäiset matalalattiavaunut olivat 24 metriä pitkiä. Nämä vaunut ovat jo poistuneet käytöstä.
Vuosina 2013–2019 hankitut nykyiset kantakaupungin matalalattiavaunut ovat 27,6 metriä pitkiä ja ne on valmistettu samalla Otanmäen tehtaalla kuin Tampereen raitiovaunutkin. Myös linjalla 15 viime vuonna ja tänä vuonna käyttöön otetut 34-metriset vaunut tulevat samalta tehtaalta, ja samoja vaunuja on tulossa myös Laajasalon ja Hakaniemen väliselle linjalle.
Tampereella kaikki vaunut ovat 37-metrisiä toistaiseksi. Tulevaisuudessa osa vaunuista pidennetään 47-metrisiksi ja todennäköisesti osa tulevista uusista vaunuista hankintaan suoraan 47 metrin pituisina.