Koulutus ja seminaarit

Visuaalisuutta vinkkauksiin - Adobe Spark ja Padlet vinkkareiden ja viestijöiden apuna (15.10.2020)

Seurattavissa verkossa

Matleena Laakson työpajassa tutustutaan Adobe Spark- ja Padlet-sovellusten käyttöön. Adobe Sparkin kolmella eri työkalulla voi luoda videoita ja digijulkaisuja vinkkauksen tueksi tai laatia grafiikkaa esimerkiksi julisteisiin, infonäytöille tai somessa jaettavaksi. Padlet puolestaan on vuorovaikutteinen muistitaulu, jolla voi jakaa ryhmälle tekstiä, kuvia, äänitiedostoja tai videoita. Iltapäivän aikana kokeillaan molempia työkaluja ja tehdään harjoitteita, joilla pääset alkuun ohjelmien käytössä.

Mikäli ilmoittautuneita on enemmän kuin koulutukseen mahtuu, etusijalla ovat Lahden kaupunginkirjaston alueellisen kehittämistehtävän kehittämisalueen (Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso ja Päijät-Häme) kirjastoammattilaiset.

Kaupunki
Lahti