Koulutus ja seminaarit

Tutkittua: Palvelumuotoilu kirjastoauton kulttuurisisältöjen kehittämisessä

Seurattavissa verkossa

Tutkittua! -sarjassa esittelemme tuoreita kirjastoalaan liittyviä opinnäytetöitä.

• Miten uusia palveluita kehitetään yhdessä asiakkaiden kanssa?
  • Miten kirjastoauto taipuu tapahtumien ja taiteen kohtaamispaikaksi, liikkuvaksi kulttuuritaloksi?
  • Miten asiakaslähtöisyys ja yhteiskehittäminen toteutuvat korona-aikana?

Anna-Kaisa Haanaho kertoo meille loppuvuodesta 2021 julkaistusta opinnäytetyöstään "Liikkuva kulttuuritalo: osallisuutta ja ideointia palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen".

Liikkuva kulttuuritalo -kokeiluhankkeessa kirjastoauto muuntui liikkuvaksi kulttuuritaloksi, joka vie taide- ja kulttuurisisältöjä alueen asukkaille. Liikkuvan kulttuuritalon sisältöjä suunniteltiin yhteiskehittämällä osallisuus- ja ideointityöpajoissa, joihin kutsuttiin mukaan paikallisia asukkaita.

Klikkaa itsesi mukaan tästä linkistä kuuntelemaan ja keskustelemaan palvelumuotoilusta, osallisuudesta ja kulttuuritoiminnasta!

Kaupunki
Porvoo