Koulutus ja seminaarit

Tietoisku: Miten suositella aineistoja lapsille?

Seurattavissa verkossa

Asiakaspalvelussa tapahtuva aineistojen suosittelu koetaan välillä hankalaksi ja vähän pelottavaksikin. Miten tarjota toiveiden mukaisia aineistoja yllättävissä tilanteissa? Miten tunnistaa tietylle ikäryhmälle sopivia kirjoja varsinkin, jos aineisto ei ole ominta vahvuusaluetta?

SuositusLIIKE-hankkeessa pyrittiin luomaan uusia ja innovatiivisia työkaluja, joiden avulla kohentaa kirjastohenkilökunnan aineistojen tuntemusta sekä tarjota aineistoja asiakkaille uusilla tavoilla. Lopputuloksen syntyi Heikki-suosittelusovellus sekä Liboppi-alustalle toteutettu Lastenkirjastotyön sisältöpakki -verkkokurssi. Tietoiskussa kerrotaan tarkemmin näistä työkaluista sekä siitä, miten niitä voi hyödyntää omassa kirjastossa.

Ilmoittaudu mukaan 28.5. mennessä.

SuositusLIIKE-hanke on ollut Vantaan, Tampereen, Lahden ja Porvoon kirjastojen yhteishanke. Heikki-suosittelusovellusta tulee esittelemään Katariina Ervasti Vantaan kaupunginkirjastosta ja Lastenkirjastotyön sisältöpakki-kurssia Mervi Hietanen Tampereen kaupunginkirjastosta.

Alkaa
Päättyy