Koulutus ja seminaarit

Tietoisku: Materiaaleja ala- ja yläkouluikäisten mediakasvatukseen

Seurattavissa verkossa

Tiesitkö, että Mediakasvatuskeskus Metkan kotisivuilta löytyy runsaasti ilmaisia materiaaleja eri-ikäisten lasten ja nuorten mediakasvatukseen? Millaisia materiaalit ovat ja miten ne sopivat kirjaston mediakasvatustyöhön? Tervetuloa tutustumaan eri materiaaleihin ja niiden käyttöön tässä tunnin mittaisessa tietoiskussa.

Tietoisku: Materiaaleja ala- ja yläkouluikäisten mediakasvatukseen
ma 10.5.2021 klo 13–14
Zoom

Ei ennakkoilmoittautumista. Kalenterikutsu on lähetetty Lahden AKE-alueen yleisten kirjastojen yhteisiin sähköposteihin.

Mediadialogia! kortit alakoululaisten mediakasvatukseen

Metkan uusimmassa oppimateriaalissa käsitellään erilaisia lasten digimedian käyttöön liittyviä teemoja. Korttien tarkoituksena on antaa kasvattajille välineitä keskustella mediakulttuurin antamista haasteista ja mahdollisuuksista. Dialogikorttien avulla lapset pystyvät itse kertomaan kokemuksistaan mediakulttuurissa ja arvioimaan yhdessä aikuisen kanssa medialaitteiden roolia arjessa.

Lue lisää mediadialogiakorteista Metkan sivuilta. (Linkki aukeaa uuteen välilehteen.)

Uusia mediadialogikortteja ja vanhempia mediakasvatusmateriaaleja meille esittelee Mediakasvatuskeskus Metkan toiminnanjohtaja Kaisa Önlen.

Voit tutustua Metkan materiaaleihin etukäteen täällä. (Linkki aukeaa uuteen välilehteen.)

Kuka voi osallistua?

Tilaisuus on rajattu Lahden AKE-alueen eli Etelä-Karjalan, Kanta-Hämeen, Kymenlaakson ja Päijät-Hämeen alueen yleisten kirjastojen henkilökunnalle.

Kaupunki
Lahti