Koulutus ja seminaarit

Sanataiteen etätreffit: sanataidetta pienin askelin

Seurattavissa verkossa

Lahden AKE järjestää syksyllä 2021 neljät sanataiteen etätreffit, joiden tarkoituksena on tuoda kirjastoissa työskenteleviä sanataiteen osaajia ja sanataiteen menetelmistä kiinnostuneita yhteen kohtaamaan ja jakamaan osaamistaan. Jokaisella tapaamisella on oma teemansa.

Etätreffeille saa erittäin mielellään osallistua myös Lahden AKE-alueen ulkopuolelta!

Tapaamiset järjestetään Teams-kokouksina. Mukaan pääset liittymään alla olevista linkeistä. Voit myös pyytää kutsut etätreffeille omaan sähköpostiisi laittamalla viestiä hanna.huovinen@lahti.fi.

Etätreffeihin sisältyy vuorovaikutusta pienryhmissä sekä sanataideharjoituksia. Osallistujilla on siis hyvä olla mikrofoni käytettävissään sekä kynä ja paperia käden ulottuvilla

3.9. klo 13-14.30 Sanataidetta pienin askelin

Kiinnostaisiko sinua alkaa toteuttaa sanataideohjausta, mutta et tiedä mistä aloittaa? Haluaisitko piristää tapahtumia, vinkkauksia, lukupiirejä, viestintää tai muuta toimintaa osallistamalla sanataiteen keinoin?

Ensimmäisillä sanataiteen etätreffeillä tutustutaan yksittäisiin menetelmiin ja sanataideharjoituksiin, joita on mahdollista tuoda matalalla kynnyksellä mausteeksi tuttuihin palvelukonsepteihin. Tällä kerralla mm. kirjastonhoitaja Raija Hasu Kouvolan kaupunginkirjastosta kertoo lukupiiritoiminnassa käyttämistään sanataideharjoituksista ja Lahden kaupunginkirjaston sanataideosaajat antavat vinkkejä sanataideharjoitusten sisällyttämisestä kirjavinkkaukseen ja tapahtumiin.

Syyskuun etätreffeille pääset liittymään tästä linkistä.

1.10. klo 13-14.30 Sanataiteillen lukijaksi

Sanataiteillen tuetaan lukemisen kulttuuria, innostetaan lukemaan ja tehdään lukemisesta, kielestä ja kirjoittamisesta innostavaa ja hauskaa.

Lokakuun etätreffeillä tutustutaan kirjastojen sanataidetoimintaa, joiden tarkoituksena on lasten- ja nuorten lukemaan innostaminen. Ohjelmassa mm. Sanataideyhdistys Rapina esittelee yhteistyössä Keski-kirjastojen kanssa toteutettua Kirjametsä-näyttelykokonaisuutta.

Lokakuun etätreffeille pääset liittymään tästä linkistä.

5.11. klo 13-14.30 Sanataide kulttuurisen vuoropuhelun edistäjänä

Teema ja ohjelma tarkentuvat syksyllä.

Marraskuun etätreffeille pääset liittymään tästä linkistä.

3.12. klo 13-14.30 Sanataiteen etätreffit

Teema ja ohjelma tarkentuvat syksyllä.

Joulukuun etätreffeille pääset liittymään tästä linkistä.

Lisätietoja

sisältökoordinaattori Hanna Huovinen, puh. 044 482 6154, hanna.huovinen@lahti.fi

Alkaa
Päättyy