Koulutus ja seminaarit

PiKe-toiveuusinta – Kolme askelta, joiden avulla kirjastolaiset voivat parantaa maailmaa

Seurattavissa verkossa

Joulukuun toiveuusinnat jatkuvat Emmi Nuorgamin viestintä- ja somespesiaalilla. Koulutuksen ohjelma on hybridiajan mukaisesti yhdistelmä aikaisemmista akepiken koulutuspäivistä: ”Rohkea, liikkuva ja suunnitelmallinen somentekijä” sekä LAKEPIKE 2 -kehittäjäfestareiden puheenvuorosta ”Somevaikuttaja tiedon välittäjänä ja virikkeitä some-asiakaspalveluun”. Koulutuksessa puhutaan erittäin ajankohtaisista tiedon välittämiseen liittyvistä haasteista, kerrataan kirjastojen asiakaspalvelun monikanavaisuutta sekä pohditaan verkko- ja somekanavien tärkeyttä.

Tilaisuus järjestetään Teams-etäyhteydellä. Tilaisuuden tallenne on katsottavissa 14 vrk julkaisun jälkeen tilapäisen ajan. Linkki tallenteeseen lähetetään osallistujille sekä tämän kohdan lomakkeella valinneille.

Kolme askelta, joiden avulla kirjastolaiset voivat parantaa maailmaa
Pe 4.12.
Klo 12.00 – 15.00
Teams

Ilmoittaudu tilaisuuteen 1.12. mennessä täällä.

Sisältö

1. Onko kiinnostavaa viranomaisviestintää olemassakaan? Mitä opittiin casesta #faktaakoronasta, jossa somevaikuttajat otettiin Nuorgamin johdolla mukaan Valtioneuvoston koronaviestintään vuonna 2020?
  2. Kirjastolaiset voivat auttaa yhteiskuntarauhan säilymisessä. Mitä on informaatiovaikuttaminen tai verkon vihapuhe ja miten se minuun liittyy? Mitä koronasta ja USA:n presidentinvaaleista pitäisi jokaisen oppia?
  3. Miten olen rohkea, liikkuva ja suunnitelmallinen some-kirjastolainen? Voinko olla liian persoonallinen? Entä jos en ole lainkaan rohkea ja koko some pelottaa?

Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Heräsikö kysymys? Ota yhteyttä!

Koordinaattori Jarkko Rikkilä
040 800 7828 / jarkko.rikkila@tampere.fi