Aamupäivän webinaarissa tutustutaan kirjastojen asiakaspalvelun kehittämishankkeisiin, joissa on uudistettu sekä tiloja että toimintatapoja. Yhdessä pohditaan konkreettisia keinoja, jotka madaltavat kynnystä lähestyä henkilökuntaa.
Kirjastotilojen ja kalusteiden muutosten lisäksi keskustellaan toiminnallisista muutoksista ja opasteiden käyttäjälähtöisestä kehittämisestä ja mietitään, miten henkilökunta ja asiakkaat voidaan parhaiten osallistaa asiakaspalvelun uudistamiseen.
Kouluttajana toimii Päivi Jokitalo, joka on pitkän linjan kirjastoammattilainen ja kouluttaja.
Luennoinnin ohella mukana on keskusteluja Teams-pienryhmissä.
Kohderyhmä ja ilmoittautuminen
Webinaari on suunnattu kirjastonjohtajille ja muille asiakaspalvelun kehittämisestä vastaaville. Tavoitteena on antaa uusia ajatuksia ja käytännön vinkkejä, joiden avulla asiakkaiden ja henkilökunnan luontevat kohtaamiset helpottuvat.
Koulutuksen osallistujamäärä on rajattu (maks. 30), ja etusijalla koulutukseen ovat Lahden AKE-alueen (Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso, Päijät-Häme) yleisten kirjastojen työntekijät. Myös muut voivat ilmoittautua.
Ilmoittaudu koulutukseen Webropol-lomakkeella viimeistään 21.11.2025.
Koulutuksen alkupuolen luento-osuus (n. 30–45 min.) tallennetaan ja linkki tallenteeseen lähetetään ilmoittautuneille. Keskusteluosuuksia ei tallenneta.