Koulutus ja seminaarit

Mitä jokaisen nettisivupäivittäjän ja somettajan tulee tietää saavutettavuudesta? -webinaari

Seurattavissa verkossa

Tietoa saavutettavuuteen liittyvästä lainsäädännöstä ja käytännön vinkkejä päivittäjille

Lahden AKE järjestää to 28.5.2020 klo 9 – 11 webinaarin saavutettavuudesta. Kahden tunnin koulutuksessa käydään läpi tiiviisti se, mitä jokaisen kirjaston nettisivuja tai somea päivittävän tulee tietää saavutettavuudesta. Kouluttajana toimii Celian saavutettavuusasiantuntija Kirsi YlänneIlmoittaudu mukaan täällä!

Aiheena

• saavutettavuuslainsäädäntö ja aikataulu,
  • vinkkejä verkkosivujen päivittäjille
  • saavutettavuus ja yleisimmät dokumenttityypit (Word, Powerpoint, PDF)
  • saavutettavuuden huomioiminen sosiaalisen median julkaisuissa.

Kouluttaja poimii mukaan esimerkkejä Lahden AKE-alueen kirjastojen verkkosivuilta. Tilaisuuden aikana osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä.

Kohderyhmä

Kaikki kirjastojen verkkosivuja ja sosiaalisen median kanavia päivittävät sekä kirjastonjohtajat ja muut esihenkilöt. Koulutus tarjoaa perustiedot saavutettavuudesta ja toimii hyvänä kertauksena aiheesta jo jonkin verran tietäville.

Mukaan ovat tervetulleita kirjastoammattilaiset ympäri Suomen.

Ilmoittaudu koulutukseen täällä 26.5. mennessä

Ilmoittautuneille lähetetään linkki Teams-kokoukseen ilmoittautumisajan päätyttyä.

Alkaa
Päättyy