Koulutus ja seminaarit

Mediaviestintä ja tiedottavat tekstit

Kirjasto viestii -koulutuskokonaisuus jatkuu mediaviestinnällä.

• Millaisilla periaatteilla media toimii?
  • Miten voisi saada lisää näkyvyyttä mediassa ja millä tavoilla kannattaa lähestyä median edustajia?
  • Miten kirjoitetaan hyvä tiedote?

Koulutuksessa käsitellään median toimintaperiaatteita, toimittajan kohtaamista ja median haastateltavana olemista. Lisäksi käydään läpi hyvän tiedotteen elementit ja harjoitellaan käytännössä tiedotteen kirjoittamista. Mukana on myös paikallismedian edustaja kertomassa siitä, miten juttuaiheita kannattaa tarjota medialle.

Webinaarin kouluttajana toimii Miia Savaspuro Noon Kollektiivista. Miia on viestinnän ja median asiantuntija ja tietokirjailija, jolla on yli 15 vuoden kokemus toimittajan työstä, työkulttuurien kehittämisestä ja strategisesta viestinnästä.

Ohjelma

• 9-9.30 Juttuaiheiden tarjoaminen paikallismediaan ja aluemedian edustajan haastattelu. Haastateltavana Uusimaa-lehden päätoimittaja Marko Enberg
  • 9.30-10.30 Median toimintaperiaatteet, toimittajan kohtaaminen ja hyvän asiantuntijahaastateltavan anatomia
  • 10.30-10.45 Tauko
  • 10.45-12 Hyvän tiedotteen elementit ja kirjoitusharjoitus

Kenelle?

Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti Uudenmaan yleisten kirjastojen henkilökunnalle, mutta mukaan voi ilmoittautua myös muilta alueilta. Osallistujamäärää ei ole rajoitettu.

Koulutus tarjoaa perustyökaluja kaikille kirjastoissa työskenteleville, ja siitä hyötyvät erityisesti tiedotteita ja muita tekstejä työssään kirjoittavat ammattilaiset.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 20.10. tästä linkistä.

Lisätietoja: Tiina Rajala

Kaupunki