Koulutus ja seminaarit

Kirjasto yhteisen päätöksenteon edistäjänä -webinaari

Seurattavissa verkossa

Mäntsälässä kirjaston johto halusi vahvistaa sitoutumista kirjaston kehittämiseen asukkaiden, päättäjien ja kunnan työntekijöiden yhteisellä visiolla uudesta kirjastosta.

Tästä tuli hyvin erilainen esimerkki siitä, miten kirjasto voi toimia demokratian areenana. Siksi halusimme jakaa webinaarissa oppeja, jotka voisivat auttaa kirjastoja hyödyntämään enemmän sekä asiakkaiden että henkilöstön osallisuutta. Ja ottaa myös päättäjät mukaan.

Poikkeuksellisen tästä tekee myös se, että keräsimme ison tietomäärän (tiedolla johtamista!), joka muokattiin yhteiseksi päätökseksi. Halusimme varmistaa, että kaikki voivat olla yhteisessä päätöksessä mukana.

Moni kirjastonjohtaja tai tiiminvetäjä haluaa myös ottaa henkilöstön vahvemmin mukaan kehittämiseen. Näitä keinoja voidaan käyttää missä tahansa tilanteessa, jossa halutaan saada kaikkien näkökulmat esille ja varmistaa, että kaikki voivat sitoutua yhteiseen päätökseen.

Siksi, tervetuloa: *Kirjasto yhteisen päätöksenteon edistäjänä -webinaariin ke 7.6. klo 9.00-9.45.

Kerromme miten kytkeä keskustelut osaksi päätöksentekoa ja saada vaikuttavuutta. Lisäksi 5 vinkkiä kehittää osallisuustoimintaa kirjastossa:
- kuinka tavoitat erilaisia osallistujia
- miten viestit osallistujille mihin he voivat vaikuttaa ja mihin ei
- kysytkö mielipiteitä vai teettekö yhdessä päätöksen?
- miten saat kaikki mukaan keskusteluun
- miten varmistetaan nopeasti, että yhteinen päätös on kaikkien hyväksymä

Ilmoittaudu 6.6. mennessä.

Webinaari järjestetään Teamsillä ja voit kuunnella sen vaikka työmatkalla tai tallenteena, jos et ehdi paikalle. Muista kuitenkin ilmoittautua. Ja lopuksi voit jäädä vartiksi juttelemaan ja kysymään lisää, jos haluat.

Alkaa
Päättyy