Koulutus ja seminaarit

Kipinää suositteluun: kirjallisuus ja moninaisuuden huomioiminen WEBINAARI

Seurattavissa verkossa

Aamupäivällä kirjallisuuskouluttaja Marika Helovuo vinkkaa uudehkoa ja vanhempaa tieto- ja kaunokirjallisuutta. Iltapäivällä Kulttuuria kaikille ‑palvelun moninaisuuskouluttaja Arlene Tucker ja toiminnanjohtaja Rita Paqvalén ohjaavat tarkastelemaan kirjastopalveluita moninaisuuden näkökulmasta.

Voit ilmoittautua myös vain ilta- tai aamupäivän osuuteen.

HUOM! KOULUTUS ON MUUTETTU LÄHIKOULUTUKSESTA TEAMS-WEBINAARIKSI!

Ilmoittaudu 27.4. webinaariin 26.4. klo 15 mennessä

Ohjelma

Klo 9.00–12.00 Kipinää suositteluun: kirjoja unohtamisesta ja muistamisen vimmasta / Marika Helovuo
Klo 12.00–13.00 Lounas (omakustanteinen)
Klo 13.00–15.30 Moninaisuus kirjaston arjessa /  Rita Paqvalén
ja Arlene Tucker, Kulttuuria kaikille ry

Miten moninaisuus näkyy kirjastojen arjessa ja miten moninaisuuden huomioimista voidaan edistää? Miten asiakkaiden moninaisuus huomioidaan aineiston esillepanossa ja kirjaston tapahtumatarjonnassa? Miten kirjastot voivat toiminnallaan ehkäistä rasismia ja luoda turvallisia tiloja?

Koulutuksen tavoitteena on tarkastella kirjastopalveluita, kirjaston tapahtumia ja kirjastojen aineisto- ja kokoelmatyötä moninaisuuden näkökulmasta ja tarjota työkaluja erilaisten asiakasryhmien tarpeiden tunnistamiseen ja huomioimiseen.

Koulutus koostuu luento- ja työpajaosuudesta. Kouluttajina toimii Kulttuuria kaikille ‑palvelun moninaisuuskouluttaja Arlene Tucker ja toiminnanjohtaja Rita Paqvalén.

sisältökoordinaattori Hanna Huovinen, puh. 044 482 6154hanna.huovinen@lahti.fi

Alkaa