Koulutus ja seminaarit

Kipinää suositteluun: kirjallisuus ja moninaisuuden huomioiminen

Keväällä 2022 rakastettu kirjallisuuskouluttaja Marika Helovuo kiertää jälleen odotetuissa koulutuksissa Lahden AKE-alueella. Lähikoulutuksissa saadaan myös eri näkökulmista työkaluja kirjallisuusaineistojen vinkkaamiseksi ja avaamiseksi asiakkaille.

Ilmoittaudu Kouvolan 27.4. koulutukseen 19.4. mennessä

Klo 8.30–9.00 Aamukahvit (Lahden AKE tarjoaa)
Klo 9.00–12.00 Kipinää suositteluun: kirjoja unohtamisesta ja muistamisen vimmasta / Marika Helovuo
Klo 12.00–13.00 Lounas (omakustanteinen)
Klo 13.00–15.30 Moninaisuus kirjaston arjessa /  Rita Paqvalén
ja Arlene Tucker, Kulttuuria kaikille ry

Miten moninaisuus näkyy kirjastojen arjessa ja miten moninaisuuden huomioimista voidaan edistää? Miten asiakkaiden moninaisuus huomioidaan aineiston esillepanossa ja kirjaston tapahtumatarjonnassa? Miten kirjastot voivat toiminnallaan ehkäistä rasismia ja luoda turvallisia tiloja?

Koulutuksen tavoitteena on tarkastella kirjastopalveluita, kirjaston tapahtumia ja kirjastojen aineisto- ja kokoelmatyötä moninaisuuden näkökulmasta ja tarjota työkaluja erilaisten asiakasryhmien tarpeiden tunnistamiseen ja huomioimiseen.

Koulutus koostuu luento- ja työpajaosuudesta. Kouluttajina toimii Kulttuuria kaikille -palvelun moninaisuuskouluttaja Arlene Tucker ja toiminnanjohtaja Rita Paqvalén.

Kipinää suositteluun ‑kiertueen muut päivämäärät

Koulutuksiin ovat etusijalla Etelä-Karjalan, Kanta-Hämeen, Kymenlaakson ja Päijät-Hämeen kirjastoammattilaiset. Lähikoulutuksissa pyrimme varmistamaan osallistujien turvallisuuden mahdollistamalla riittävät etäisyydet. Koulutustilassa on saatavilla maskeja ja lähettyvillä mahdollisuus käsien pesuun.

Lisätietoja

sisältökoordinaattori Hanna Huovinen, puh. 044 482 6154, hanna.huovinen@lahti.fi

Kaupunki
KOUVOLA