Koulutus ja seminaarit

Digitaaliset sisällöt sekä kirjaston ja varhaiskasvatuksen yhteistyömalli varhaiskasvatuksen tukena 17.11.2021

Koulutus on suunnattu varhaiskasvatuksen ja kirjastotoimen henkilöstölle.

Koulutuksessa kuulemme mm. syksyllä 2021 valmistuneesta valtakunnallisesta yhteistyömallista kirjaston, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen yhteistyön avuksi. Yhteistyömallin tekemisen taustalla tavoitteena on tehdä yhteistyöstä kirjaston, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen välillä tasa-arvoista ja vaikuttavaa eri puolilla Suomea. Miksi yhteistyötä kannattaa tehdä ja millaista sen olisi hyvä olla? Mitä yhteistyömalli sisältää ja kuinka sitä voidaan hyödyntää? Entä mistä löytää vinkkejä yhteistyömuotojen ideointiin.

klo 12.30-14.30

Millaisia ovat avoimet oppimateriaalit varhaiskasvatukselle?

Anna Lindfors, Coordinator, Project Manager, CSC - IT Center for Science Ltd

Mistä ja miten digitaalista opetuksessa hyödynnettävää sisältöä löytää?

Taru Kuhalampi, suunnittelija, kirjastoverkkopalvelut, Helsingin yliopisto.

Miten voin olla osa avointa oppimista?

Anna Lindfors

klo 14.30-15.30

Kirjaston, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen yhteistyömalli

Emilia Koski, koordinaattori, Seinäjoen kaupunginkirjasto, Lasten ja nuorten lukemista edistävien kirjastopalvelujen valtakunnallinen erityistehtävä, Seinäjoen kirjasto