Koulutus ja seminaarit

Ammatillinen kukoistus 360 - Kirjastolaisen hyvinvointiohjelman työpaja: Suunnitelmallisen häirinnän ennaltaehkäisy ke 24.8.2022

Seurattavissa verkossa

Viisiosainen Ammatillinen kukoistus 360: kirjastolaisen hyvinvointiohjelma koostuu yhdestä, yleisluontoisesti hyvinvointia jatkuvaan oppimiseen ja kirjastotyön arvostukseen kytkevästä oppimistilaisuudesta sekä neljästä konkreettisia keinoja tarjoavasta, arjen hyvinvointia työyhteisöihin vievästä työpajapäivästä. Ohjelman voi käydä kokonaan tai valita sen sisällöistä oman työn kannalta merkityksellisiksi katsotut osiot.

Kirjastolaisen hyvinvointiohjelma sukeltaa seuraavaksi kirjastojen asiakaspalvelun häiriöihin kirjastolaisten hyvinvoinnin näkökulmasta. Lisätiedot seuraavasta tilaisuudesta alla 👇

Aika, paikka ja osallistuminen

Kirjastolaisen hyvinvointiohjelman työpaja: Suunnitelmallisen häirinnän ennaltaehkäisy
Ammatillinen kukoistus 360 – kirjastolaisen hyvinvointiohjelma
Ke 24.8.2022 klo 10–14
Teams

Työpajan vetää kouluttaja Totti Karpela (Mielenrauha Oy). Tilaisuudessa luodaan yleinen katsaus suunnitelmalliseen häirintään ilmiönä ja avataan häirinnän, vainoamisen, maalittamisen, piinaavien valittajien ja mm. ulkoisen vaikuttamisen maailman peruskäsitteitä. Tilaisuuden aiheita ovat myös someturvallisuus, trollaaminen, maalittaminen ja nimettömät uhkaukset. Mitä tarkoittaa kohdennettu väkivalta ja tarvitseeko organisaation ohjeistaa henkilökuntansa myös suunnitelmallisen väkivallan varalta? Miten tämä ilmenee kirjastojen monikanavaisessa asiakaspalvelussa?

Ilmoittaudu toiseksi viimeiseen hyvinvointiohjelman työpajaan tällä lomakkeella 23.8.2022 klo 16 mennessä. Mukaan otetaan 60 PiKe-kirjastolaista.

Ohjelma

10.00 – 10.15 alustus päivän aiheeseen / Juliaana Grahn, projektisuunnittelija (Akepike)

10.15 – 11.15 Luentoalustus / Totti Karpela, kouluttaja (Mielenrauha Oy)

11.15 – 12.00 lounas (omakustanteinen)

12.00 – 12.45 työpaja / Totti Karpela, kouluttaja (Mielenrauha Oy)

12.45 – 13.00 tauko

13.00 – 13.45 työpaja jatkuu /Totti Karpela, kouluttaja (Mielenrauha Oy)

13.45 – 14.00 yhteenveto & keskustelu / Juliaana Grahn, projektisuunnittelija (Akepike)

Tuleeko tallenne?

Tilaisuuden luentoalustus tallennetaan PiKen kirjastolaisten käyttöön yhden kuukauden ajaksi ensiesityksestä.

Kysy lisää

Projektisuunnittelija Juliaana Grahn
Puh. 040 800 7821 / S-posti: juliaana.grahn@tampere

Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Kaupunki
Helsinki