Monikielinen kirjasto julkaisee vinkkejä erikielisistä aineistoista

Asiakkaat ja kirjastoväki ovat toivoneet eri kielten kirjallisuudesta vinkkejä. Monikielinen kirjasto tuottaa ja julkaisee kirjavinkkejä erikielisille kohderyhmille, esim. lapsille ja nuorille.

Vinkit julkaistaan kymmenen (10) kertaa vuodessa kuukauden loppupuolella. Vinkkilistat ja aiheeseen liittyvät jutut löytyvät Monikielisen kirjaston Kirjastot.fiHelmet.fiFacebook ja Instagram -sivuilta.

Jos sinulla on ehdotuksia vinkkilistojen aiheista tai kielistä, kerro meille niistä: monikielinen.kirjasto@hel.fi.

Vuonna 2023 julkaistut vinkkilistat (päivitetään):

• Katie Woo (Rima Roo) -sarjan arabiankielisten kirjojen vinkkilista (pdf) (31.1.2023)
  • Satudiplomissa on paljon monikielisiä kirjoja (29.2.2023)
  • Lukujengi 2022: Lasten kirjavinkit arabiaksi. (pdf) (31.3.2023.)
  • Lastenkirjareppu 2022: Ukraina. Nataliia Golova Espoon kaupunginkirjastosta esittelee ukrainalaista lastenkirjallisuutta englanniksi osana Tarinasaalis-vinkkauskokonaisuutta. Video on tekstitetty englanniksi. (29.4.2023).

Katso kaikki Monikielisen kirjaston aineistovinkit eri kielillä.

Seuraa ja tykkää meistä kirjastot.fi:ssä, Helmetissä, Facebookissa ja Instagramissa.
Lisätietoja:
monikielinen.kirjasto@hel.fi.