Koko kansa lukee 2019 tulokset

Koko kansa lukee –kampanjan tulokset 2019

Koko kansa lukee –kampanja järjestettiin tänä vuonna 4.-24.2. Saatavilla oli viisi e-kirjaa ja yksi e-äänikirja, joihin oli rajoittamaton pääsy kampanjan aikana.

E-äänikirja siivitti kampanjan uuteen ennätykseen

Kampanjan aikana kirjoja lainattiin yhteensä 8603 kertaa. Kasvua lainoihin edellisvuodesta tuli yli 228%. Suosituin kirja selkeästi oli ensimmäistä kertaa mukana ollut e-äänikirja Idiootit ympärilläni.

Lainamäärät nimekkeittäin:

Vasantola, Satu: En palaa takaisin koskaan, luulen (1064 lainaa)

Palviainen, Jukka-Pekka & Rönns, Christel: Allu ja salaperäinen opettaja (671 lainaa)

Erikson, Thomas: Idiootit ympärilläni: kuinka ymmärtää muita ja itseään (6603 lainaa)

Erlandsson, Karin: Pärlfiskaren (110 lainaa)

Frantz, Eva: Sommarön (96 lainaa)

Teir, Philip: Så här upphör världen (59 lainaa)

Lainamäärät kimpoittain, TOP 5

Helmet (2467 lainaa)

Piki (1179 lainaa)

Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa (657 lainaa)

Vaski (650 lainaa)

Keski (532 lainaa)

Yleisten kirjastojen konsortio rahoitti kampanjan aineiston

Yleisten kirjastojen konsortio hankki Koko kansa lukee –kampanjassa olleet e-kirjat kaikille kirjastoille. Kirjastot.fi:n materiaalipankissa oli markkinointiaineistoa, joka oli kirjastojen tulostettavissa. Kirjastokaistan kampanjan tueksi tekemää videota katsottiin noin 14 000  kertaa.

Lisätietoja ja oman alueen tilastot:

Aino Ketonen, Yleisten kirjastojen konsortio, aino.ketonen@hel.fi