Kirjastohakemistossa kaikkien kirjastojen tiedot nyt selkeämpinä

Suomen kirjastojen tietoja voi hakea keskitetysti osoitteessa hakemisto.kirjastot.fi. Nyt sen ulkoasu on päivitetty saavutettavuusvaatimukset paremmin täyttäväksi. Samalla sisältöjä on hieman järjestetty.

Kirjastohakemistosta voi hakea kirjastoja kunnan, kirjastotyypin ja kirjaston nimen avulla. Sieltä löytyvät myös kirjastokimpat ja listat kunnista, mitkä mihinkin kimppaan kuuluvat.

Kirjastohakemiston palveluhakemisto helpottaa erilaisten palvelujen, lainattavien esineiden ja tilojen löytymistä. Klikkaamalla palvelua saa tiedon, mitkä kirjastot tarjoavat kyseisen käyttömahdollisuuden.

Kirjastohakemistoa ylläpitää Helsingin kaupunginkirjaston Valtakunnalliset kehittämispalvelut -yksikkö. Kirjastokohtaiset tiedot syöttää tietokantaan kukin kirjasto itse. Hakemistosta tiedot ohjautuvat kirjastojen verkkosivuille ja Finna.fi-ympäristöön rajapinnan kautta, joten paikallisen kirjaston yhteystiedot, aukioloajat ja muut palvelutiedot tulevat monille verkkosivuille Kirjastohakemiston kautta.