Ukrainankielisestä aineistosta ja esitteistä

Ukrainankielisen aineiston siirtokokoelmia on jouduttu odottamaan tänä keväänä pitkään. Kevään aikana monet kirjastot ja muut tahot ei ainoastaan Suomessa vaan koko Euroopassa tarvitsivat aineistoa. Kiitämme kirjastoja kärsivällisyydestä ja ymmärtäväisyydestä. Tällä hetkellä aineiston tarjonta on lisääntynyt käyttämiemme toimittajien kautta ja Monikielinen kirjasto tilaa lisää kirjoja kokoelmiinsa koko ajan.

Ukrainankielistä aineistoa on tilattavissa mm. näiden kirjakauppojen kautta:

Jotta kirjastot voisivat tarjota ukrainankielistä aineistoa nopeammin uusille asiakkailleen, kannustamme hankkimaan aineistoa myös omiin kokoelmiin. Kannattaa selvittää, mitä esimerkiksi tilastot kertovat alueen väestöstä. Jos tarvetta oman ukrainankielisen kokoelman hankintaan näyttäisi olevan, niin voimme suositella em. kirjakauppoja. Neuvomme mielellämme aineiston hankintakanavissa, olkaa yhteydessä monikielinen.kirjasto@hel.fi.

Monikielisen kirjaston ukrainankielinen esite (pdf) löytyy täältä. Painettu versio julkaistaan kesän aikana.

Tilaa Monikielisen kirjaston ukrainankielinen esite ennakkoon ja samalla muitakin esitteen kieliversioita täyttämällä sivun alhaalta avautuva tilauslomake.

"Kirjasto on kaverisi"-kirjasen ukrainankielinen markkinointilehtinen (pdf) löytyy täältä. Painettu ukrainankielinen kirjanen julkaistaan kesän aikana. Kirjanen annetaan kirjastokortin tehneille lapsille ja nuorille.

Tilaa "Kirjasto on kaverisi"-kirjasen ukrainankielinen versio ennakkoon ja samalla muitakin kirjasen kieliversioita täyttämällä sivun alhaalta avautuva tilauslomake.

Toivomme, että mahdollisimman moni AKE-kirjasto tilaisi ukrainankieliset Monikielisen kirjaston esitteet ja ”Kirjasto on kaverisi”-kirjaset samalla kertaa koko alueelleen. Kiitos!

Hyvää kesää kaikille!

toivottaa Monikielisen kirjaston väki.