Anteeksi, mutta edellä annettu vastaus on väärä. Merikanto sävelsi laulun Koskenniemen runoon Kuutamolla (kokoelmasta Elegioja, WSOY 1917) kahdesti (vuosina 1918 ja 1944) ja varhaisempaa, op. 16:een sisältyvää sävellystä ei ole julkaistu. Koska mainitsit op. 16:n, oletan, että tarkoitat varhaisempaa sävellystä. Se löytyy Kansalliskirjastosta Aarre Merikannon arkistosta, kansiosta MS.MUS. AARRE MERIKANTO 3. Kansiossa on tästä varhaisesta sävellyksestä kaksi käsikirjoitusta, joista toisessa on huolimattomuusvirheitä ja Aino Acktén tekemiä harjoitusmerkintöjä. Toinen on Merikannon käsialaa ja huolellisesti kirjoitettu.
Vuoden 1944 sävellys on julkaistu edellisen kommentoijan mainitsemassa laitoksessa.
Kyse ei ole saman sävellyksen eri versioista, vaan vuoden 1918 ja 1944 sävellyksissä ei ole runoa lukuun ottamatta minkäänlaisia yhteneväisyyksiä.
Molemmat sävellykset soveltuvat korkealle äänelle.
Anteeksi, mutta edellä annettu vastaus on väärä. Merikanto sävelsi laulun Koskenniemen runoon Kuutamolla (kokoelmasta Elegioja, WSOY 1917) kahdesti (vuosina 1918 ja 1944) ja varhaisempaa, op. 16:een sisältyvää sävellystä ei ole julkaistu. Koska mainitsit op. 16:n, oletan, että tarkoitat varhaisempaa sävellystä. Se löytyy Kansalliskirjastosta Aarre Merikannon arkistosta, kansiosta MS.MUS. AARRE MERIKANTO 3. Kansiossa on tästä varhaisesta sävellyksestä kaksi käsikirjoitusta, joista toisessa on huolimattomuusvirheitä ja Aino Acktén tekemiä harjoitusmerkintöjä. Toinen on Merikannon käsialaa ja huolellisesti kirjoitettu.
Vuoden 1944 sävellys on julkaistu edellisen kommentoijan mainitsemassa laitoksessa.
Kyse ei ole saman sävellyksen eri versioista, vaan vuoden 1918 ja 1944 sävellyksissä ei ole runoa lukuun ottamatta minkäänlaisia yhteneväisyyksiä.
Molemmat sävellykset soveltuvat korkealle äänelle.