Fortbildning och seminarier

Välkommen på AI:s/tekoälys möjligheter –webbinarium på fredagen den 4.12. kl. 13-15

Seurattavissa verkossa

Under webbinariumet lär vi oss om artificiell intelligens (AI) och dess möjligheter. Målen är att förstå vad AI är, hur den kan användas i biblioteket och hur viktig roll den kan ha inom en snar framtid. AI finns redan på många ställen. Programmen som använder redan AI  är t.ex. olika nätverkssökmotorer och ansiktsigenkänningsprogram. AI kan också användas för att lösa utmaningar och problem. Vårt samhälle digitaliseras i en snabbare takt och allt större del av de tjänster vi använder och det som vi gör sker digitalt, via datorer eller smarttelefon. Som också betyder det att det lagras en enorm mängd av information om oss som AI sedan använder och går igenom.

Delta via zoom-länken: https://us02web.zoom.us/j/86025694495

Lärare: Linda Mannila, som arbetar som utbildare, forskare och entreprenör på Digismart. Hon har också grundat Make It Finland, vars uppgift är att möjliggöra digital utbildning.

Utbildningen är kompletterande fortbildning för bibliotekets personal och hör till den regionala utvecklingsuppgiften. Utbildningen är gratis för deltagarna. Ange gärna ditt fulla namn (förnamn och efternamn) när du loggar in dig på webbinariet.

Alkaa
Päättyy