Fortbildning och seminarier

Snabb redigering av bilder och videon -webbinarium

Seurattavissa verkossa

Snabb redigering av bilder och videon -webbinarium på ons den 14.4 kl. 14-16

Under webbinaret går vi igenom olika appar som är snabba och enkla till att göra bild- och videoredigeringar med och de hjälper också att göra ändringar som passar både till hemsidan och somekanaler. Du kan också ge önskemål om olika appar under webbinariet samt be om tips om redigeringsförslag. Logga in till Zoom med din dator men ta med också din telefon eller surfplatta som du kan redigera foton och videon med. Var också beredd att ladda ner olika appar. Att redigera bilder och korta videon går snabbt och enkelt med rätt verktyg och automation hjälper nybörjaren. Bildkvaliteten på telefoner är nuförtiden ganska bra och telefonen är lätt att bära med sig över allt. Under webbinariet går vi också igenom olika gratisprogram som du kan använda på din dator.

Delta: https://us02web.zoom.us/j/89758945181

Lärare: Linda Mannila, som arbetar som utbildare, forskare och entreprenör på Digismart. Hon har också grundat Make It Finland, vars uppgift är att möjliggöra digital utbildning.

Utbildningen är kompletterande fortbildning för bibliotekets personal och hör till den regionala utvecklingsuppgiften. Utbildningen är gratis för deltagarna. Ange gärna ditt fulla namn (förnamn och efternamn) när du loggar in dig på webbinariet.

VÄLKOMMEN!

Sijainti