Koulutus ja seminaarit

Seurattavissa verkossa

Luo kirjastolle digitaalinen pakohuone

Aika: ti 2.5. klo 13-16 & ti 16.5. klo 9-11

Pakohuoneet ovat valloittaneet maailman ja yhä useammat ihmiset ovat kiinnostuneita niistä. On myös tullut yhä suositummaksi käyttää digitaalisia pakohuoneen kaltaista toimintaa motivoivina elementteinä kirjastoissa. Erilaisia digitaalisia pakohuoneita voi tehdä kaiken ikäisille (myös senioreille) sekä esim. kirjaston erilaisiin tapahtumiin ja yhdessä oloon.

• Ensimmäisen webinaari kerran (2.5. klo 13-16) aikana pohdimme, kuinka rakentaa kirjaston some-kanaviin ja kotisivulle sopivia digitaalisia pakoelämyksiä. Tutustumme erilaisiin työkaluihin, joita voidaan käyttää erilaisten toimintojen luomiseen ja yhdistämiseen. Käytämme mm. Googlen työkaluja, mutta myös muita mahdollisia ohjelmia, sillä esittelemme muutaman uuden työkalun. Tulet myös suunnittelemaan ja rakentaa oman pienen pakohuoneen esim. kesäteemalla sekä saat henkilökohtaista ohjausta tekemiseen. Webinaari sopii niin vasta-alkajille kuin myös heille, jotka haluavat kerrata jo osaamistaan.

Osallistu tämän Zoom-linkin kautta

• Toisen webinaari kerran (16.5. klo 9-11) aikana keskitymme itse tekemiseen ja saamaan jo aloitettu digitaalinen pakohuonepeli valmiiksi. Saat työpajan aikana henkilökohtaista ohjausta kouluttajalta. Webinaari sopii kaikille, jotka ovat jo kokeilleet tehdä oman pelin tai ovat osallistuneet edellisiin pakohuonetyöpajoihin, mutta tarvitsevat pelin tekemiseen vielä vähän ohjausta ja käytännönläheisiä neuvoja.

Osallistu tämän Zoom-linkin kautta

Kouluttaja: Linda Mannila, joka työskentelee kouluttajan, tutkijana ja yrittäjänä Digismartissa. Hän toimii perustajana myös yhdistyksessä Make It Finland, jonka missio on mahdollistaa digitaalista yleissivistystä.

Koulutus on alueelliseen kehittämistehtävään kuuluvaa täydennyskoulutusta ja koulutus on osallistujille maksuton. Muista laittaa myös koko nimesi (etunimi ja sukunimi), kun kirjaudut koulutukseen.

TERVETULOA MUKAAN!

Alkaa