Kaikissa vuorovaikutustilanteissa voi syntyä joskus häiriöitä, väärinymmärryksiä sekä kitkaa.
Organisaation sisäiset vuorovaikutus- ja viestintätilanteet eivät tee tässä poikkeusta, vaan voivat olla pitkään jatkuessaan jopa haasteellisimpia ratkottavia kuin asiakkaiden kanssa syntyvät yksittäiset tilanteet, palautteet tai reklamaatiot.
Koulutuksella parannetaan yksilön ja työyhteisön viestintä- ja vuorovaikutustaitoja ristiriitatilanteissa ja kehitetään rakentavaa palautteen antamista sekä puuttumista ei-toivottuun käytökseen työpaikalla.
Hyvin toimiva työyhteisö toimii vastuullisesti, yhdessä hengessä ja tämä näkyy myös positiivisina vaikutuksina asiakkaiden sekä muiden sidosryhmien suuntaan.
Koulutuksen hyödyt
Opit hyödyntämään ratkaisukeskeisiä menetelmiä organisaation sisäisten haastavien vuorovaikutustilanteiden ja vastuuttoman työkäyttäytymisen hallinnassa
Koulutuksen vinkeillä ennaltaehkäiset isompia ristiriitoja, ongelmatilanteita sekä vastuutonta työkäyttäytymistä.
Parannat omia vuorovaikutustaitoja ristiriitatilanteissa ja saat selkeät toimintamallit rakentavan palautteen antamiseen sekä puuttumiseen ei-toivottuun käytökseen työpaikalla.
Otsikointi
• Kun kemiat eivät kohtaa
• Kaikki on viestintää
• Työyhteisötaidot velvoittavat työntekijöitä ja esimiehiä
• Myönteisen ilmapiirin rakentaminen arjessa
• Voimaannuttavaa vai vastuutonta työkäytöstä?
• 24h-sääntö puheeksiottamiseen
• Erilaiset konfliktityypit työpaikoilla
• Psyykkinen itsesäätely eli oman mielekkyyden ylläpitäminen hankalissakin tilanteissa
• Muutos- ja kriisitilanteiden vaikutus yksilön jaksamiseen, SCARF-malli
• Esimiehen rooli konfliktien ehkäisyssä
• Neljä kuuntelun virhettä
• Ongelmien puheeksiottaminen
• FAA:n viisiportainen viestintämalli
• Puhe-Judon perusteet
Totti Karpela, pääkouluttaja
Nykyisin lähes jokaisella mantereelle vuosittain kouluttava Totti on ehtinyt kerätä kokemuksia laaja-alaisesti eri teollisuuden alojen sekä asiantuntija- ja palvelualojen edustajien kouluttamisesta ja konsultoinnista. Erityisenä osaamisalueena asiakaspalvelun kehittäminen haasteellisten ja vaativien tilanteiden sekä asiakkaiden osalta, sekä tilanteiden ammattimainen hallinta. Totin koulutusten vaikuttavuus perustuu hänen käytännönläheiseen, energiseen ja organisaatioiden sekä osallistujien erityistoiveet huomioivaan tapaan kouluttaa - keskustelun ja vuorovaikutuksen tärkeyttä unohtamatta.
Tallenne katsottavissa seitsemän päivää koulutuksen jälkeen. Tallenteen voi pyytää osoitteesta annika.ilmola@vaasa.fi