Koulutus ja seminaarit

Tulevaisuustaajuus: Lasten ja nuorten kirjastotyön tulevaisuus

Porvoon alueellinen kehittämistehtävä järjestää lasten- ja nuortenkirjastotyötä Uudellamaalla-verkostolle tulevaisuustyöpajan.

• Millainen on tulevaisuuden lanukirja?
  • Mihin suuntaan lasten ja nuorten lukutaito kehittyy?
  • Entäpä millaista on lasten- ja nuortenkirjastotyö tulevaisuudessa?

Tule mukaan katsomaan tulevaisuuteen! Pääset pohtimaan lasten ja nuorten kirjastotyön tulevaisuutta, kyseenalaistamaan tulevaisuuteen liittyviä oletuksia ja keskustelemaan omista toiveistasi tulevaisuuden suhteen. Tulevaisuuteen katsotaan yhdessä Uudenmaan kollegoiden kanssa hyödyntämällä tulevaisuustaajuus-menetelmää.

Tulevaisuustaajuus on Sitran kehittämä työpajamenetelmä, jonka tarkoituksena on lisätä osallistujien kykyä kuvitella erilaisia tulevaisuuksia ja toimia toivotun tulevaisuuden toteutumiseksi. Menetelmä on tarkoitettu kenen tahansa käyttöön ja sovellettavaksi. Työpajan tavoitteena on myös tutustuttaa osallistujia tulevaisuustyöskentelyyn helposti lähestyttävällä tavalla.  Tulevaisuustaajuuteen voit tutustua lähemmin täällä.

Tulevaisuuteen sinut johdattavat AKE Porvoon fasilitaattorit Tiina Rajala ja Jan Nyström.

Kenelle?

Osallistuaksesi työpajaan sinun ei tarvitse olla perehtynyt ennakointiin tai tulevaisuuksien tutkimukseen. Toivomme osallistujiksi lasten ja nuorten kirjastotyötä tekeviä ammattilaisia Uudenmaan kirjastoista. Työpajaan otetaan korkeintaan 20 osallistujaa.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 5.10. tästä linkistä. Osallistumislinkki toimitetaan myöhemmin ilmoittautuneille.

Lisätietoja: Tiina Rajala

Kaupunki