Koulutus ja seminaarit

Seurattavissa verkossa

Aurora pintaa syvemmältä-webinaarit touko-kesäkuussa

Webinaareissa pääset oppimaan ja kertaamaan Auroran erilaisia toimintoja. Koulutuksissa käydään läpi muun muassa musiikin tiedonhakua, tietuelukutaitoa, yleistä tiedonhakua, aineistorahan seurantaa, tilastoja ja raportointia eri muodoissaan. Aurora pintaa syvemmältä-webinaarit toteutetaan tänä vuonna Teams-etäkoulutuksina. Tällä erää webinaarit pidetään vain suorana.

Aurora pintaa syvemmältä webinaareista lyhyesti:

• Webinaarit tarjoavat sparrausta uusille ja vanhoille kirjastolaisille kirjastojärjestelmän asiakaspalveluun liittyvässä käytössä
  • Esityksissä suositaan perustason tiedonhakua, jota tarvitaan käytännön asiakaspalvelussa eri kirjastoyksiköissä
  • Jokaisessa osiossa aihetta käsitellään esimerkkien ja mahdollisten hakukäytäntöjen valossa
  • Webinaareissa Auroran toimintoja tarkastellaan PIKI-kirjastojen näkökulmasta ja lähtökohdista käsin.

Päivämäärät, kellonajat ja webinaarien sisällöt löytyvät alta.
Ilmoittaudu mukaan tästä.
Ilmoittautuminen päättyy viikkoa ennen webinaaria.

• Ke 27.5. klo 13-15 Tietuelukutaitoa/ Saijamari Pakkala (Metson kokoelmapalvelut) ja Ilona Heinonen (Metson musiikki- ja lehdet osasto)
    Mikä on tietue? Miten tietueelle tallennettuja tietoja voin hyödyntää käytännön tiedonhaussa ja asiakaspalvelussa? Mitä on hyvä tietää kirjastoaineiston sisällönkuvailusta ja asiasanoilla hakemisesta Aurorassa? Webinaarissa käydään asiaa läpi käytännönläheisesti esimerkkitietueiden kautta.

Ohjeita Teams-etäkoulutukseen liittymiseen:
Teams -ohje ja videot 6-8

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti Pirkanmaan ja Keski-Suomen kehittämiskirjastoalueen henkilöstölle. Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Kaupunki
Alkaa