Koulutus ja seminaarit

Interaktiivista sisältöä H5P-työkaluilla

Seurattavissa verkossa

Verkkotyöpajassa tutustutaan Moodlen ja WordPressin H5P-työkaluihin. Näiden lähes 50 työkalun avulla voidaan luoda verkkosisältöjä kuten interaktiivisia kuvia tai aikajanoja. Työkalut mahdollistavat myös monipuoliset interaktiiviset tehtävät, joista vastaaja saa automaattisen palautteen. Tehtäviin kuuluu erilaisia monivalintoja ja aukkotehtäviä sekä monipuolisempia tehtäviä kuten interaktiivisia videoita ja esityksiä. Mukana on myös muutama pelillinen työkalu kuten muistipeli.

Koulutus on tarkoitettu WordPress- tai Moodle-ympäristöä päivittäville henkilöille. Asenna H5P-työkalut verkkoympäristöösi ennen koulutusta. Koulutuksen aikana voit harjoitella työkalujen käyttöä omassa verkkoympäristössäsi. Jos käytössä ei ole sopivaa verkkoympäristöä, voi työkalujen käyttöä harjoitella h5p.org-sivustolla.

Kouluttajana toimii Matleena Laakso.

H5P-esimerkkejä ja ohjeita: https://www.matleenalaakso.fi/p/h5p.html

Ilmoittaudu tästä linkistä 3.12. mennessä.

Koulutuksen ovat järjestäneet AKE-kirjastot yhteistyössä.

Yhteyshenkilö Elina Kauppila elina.kauppila@ouka.fi

Sijainti