Koulutus ja seminaarit

Tervetuloa AI:n/Tekoälyn mahdollisuudet -webinaariin perjantaina 4.12. klo 9-11.

Seurattavissa verkossa

Tervetuloa AI:n/Tekoälyn mahdollisuudet -webinaariin perjantaina 4.12. klo 9-11

Webinaarissa tutustumme tekoälyyn ja sen mahdollisuuksiin. Tavoitteina on yrittää ymmärtää mitä tekoäly on, miten sitä on mahdollista hyödyntää kirjastossa ja  miten  merkittävä  rooli  sillä  voi  olla  lähitulevaisuuden kirjastoissa. Tekoäly on jo monessa paikassa ja tekoälyä hyödyntävistä ohjelmista ovat esimerkiksi erilaiset verkon hakukoneet ja kasvojentunnistusohjelmat. Tekoälyä voidaan myös hyödyntää ratkomaan monenlaisia haasteita ja ongelmia. Yhteiskuntamme digitalisoituu kiihtyvällä tahdilla. Yhä suurempi osa käyttämistämme palveluista ja tekemistämme asioista tapahtuu digitaalisesti, tietokoneiden tai älypuhelinten välityksellä. Tämän seurauksena järjestelmiin tallentuu valtavia tietomassoja, joita tekoälysovellukset hyödyntävät ja käyvät läpi.

Osallistu tämän Zoom-linkin kautta: https://us02web.zoom.us/j/86025694495

Kouluttaja: Linda Mannila, joka työskentelee kouluttajan, tutkijana ja yrittäjänä Digismartissa. Hän toimii perustajana myös yhdistyksessä Make It Finland, jonka missio on mahdollistaa digitaalista yleissivistystä.

Koulutus on alueelliseen kehittämistehtävään kuuluvaa täydennyskoulutusta ja koulutus on osallistujille maksuton. Muista laittaa myös koko nimesi (etunimi ja sukunimi), kun kirjaudut koulutukseen. Koulutuksessa on rajallinen osallistujamäärä eli max. 95 osallistujaa otetaan mukaan ja mikäli koulutus tulee täyteen, niin etusijalla ovat AKEpampas alueen kirjastoammattilaiset.

Sijainti
Alkaa