Koulutus ja seminaarit

Tarjolla tänään ja huomenna: Digitaalinen kulttuuriperintö -seminaari 14.10.

Seurattavissa verkossa

Lokakuussa tapaamme taas digitaalisen kulttuuriperinnön merkeissä Oodissa! Kansalliskirjasto, opetus- ja kulttuuriministeriö, CSC – tieteen tietotekniikan keskus ja Digime-verkosto järjestävät perjantaina 14.10.2022 Tarjolla tänään ja huomenna: Digitaalinen kulttuuriperintö -seminaarin.

Seminaari sisältää mm. Minna Karvosen keynote-puheenvuoron "Sanoista teoiksi: strategiset linjaukset näyttävät suuntaa". Saamme myös viimeisen tiedon, miltä kulttuuriperintöstrategia2030 näyttää digitaalisen kulttuuriperinnön kannalta. Seminaarissa on jälleen pistäytymisklinikoita, joissa pääsemme kuulemaan, keskustelemaan ja kyselemään ja miettimään vaikkapa yhteistyötä eri aiheiden ympärillä. Paneelimme keskittyy aiheeseen Miten varautua tuntemattomaan?, jossa pohditaan mm. Millaisia digitaaliseen kulttuuriperintöön liittyvä riskejä on viime aikoina noussut esiin, miten niihin on varauduttu ja mikä on kirjastojen, arkistojen ja museoiden rooli muutoksessa.

Katso ohjelma täältä ja tule mukaan Oodiin tai etänä!

Tervetuloa kaikille!

Kaupunki
Helsinki
Oodi
Alkaa
Päättyy
Organisaatio
Kansalliskirjasto, OKM ja CSC
Anne Järvinen
Materiaalit tilaisuuden jälkeen

Tekstitetty tallenne sekä materiaalit tulevat ohjelmasivulle.

Koulutuksen tai seminaarin aihe