Koulutus ja seminaarit

Sisällöntuotanto -koulutus maanantaina 4.4. klo 9-16

Seurattavissa verkossa

Tule työstämään videoita etätyöpajaan. Saat itse päättää videosi teeman ja onko videosi animaatiovideo (teksti-, piirros- tai valokuvapohjainen) tai pieni videoelokuva (videot kuvattu esim. omasta kirjastosta, jossa on välitekstit). Kaikkiin videoihin lisätään myös joko musiikkia tai puhetta. Voit siis työstää esim. esittelyvideon kirjastostasi tai kirjaston eri palveluista tai vaikkapa tiedotevideon uutuuskirjoista tai uusista lainattavista urheiluvälineistä. Tiesitkö, että voit tehdä myös ”luennoitsijan PowerPoint/Keynote -esitykset” myös videoksi? Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka osaavat jo alkeet videoiden kuvaamisesta kännykällä tai tablettilaitteella.

Aamupäivällä klo 9-12 harjoittelemme animaatiovideoiden tekemistä Powtoonilla ja iltapäivällä klo 13-16 muokkaamme valmiina olevia videoita muutamalla ilmaisella videoeditointisovelluksella (iPad ja Android). Kouluttaja tukee oppimistasi ja ohjaa videon editoinnin haasteissa sinua verkon kautta - saat siis apua joko Chatissa! Päivän aikana teemme molempiin osioon valmista materiaalia, jotka voit halutessaan julkaista kirjaston omissa kanavissa, joten osallistu koulutukseen sinun tietokoneella, mutta ota mukaan myös kännykkä tai tablettilaite. Voit osallistua kokopäivään tai vain haluamaasi osioon (aamupäivä tai iltapäivä).

Ilmoittuminen viimeistään 31.3

Koulutukseen on rajallinen osallistujamäärä eli 20 henkilöä. Jokainen osallistuja saa henkilökohtaista apua.

Kouluttaja vastailee mielellään myös kysymyksiin ja antaa vinkkejä. Koulutus on alueelliseen kehittämistehtävään kuuluvaa täydennyskoulutusta ja on osallistujille maksutonta.

TERVETULOA!

Alkaa