Koulutus ja seminaarit

Sanataidetta, digipedaa ja varmuutta esiintymiseen - PiKen lanu-foorumi

Seurattavissa verkossa

Lohtua ja inspiraatiota – sitä on jälleen tarjolla!

PiKen lanu-foorumi kerää jälleen lasten ja nuorten kirjastotyötä tekeviä yhteen huhtikuussa. Päivän ohjelma on rakennettu yhteistyöllä ratkaisukahveillamme nousseista painopisteistä PiKen lanu-tiimin voimin. Lanu-foorumin puheenvuoroissa kuullaan tietoiskuja Seinäjoen erteltä, uudesta lastenkirjastotyön sisältöpakista sekä Lukulux-verkkokäsikirjasta. Aikaa käytetään lisäksi hyvinvointikirjoittamisen ja kirjallisuusterapeuttisten menetelmien opetteluun sekä digipedagogisten välineiden hyödyntämiseen sisältöjen avaamisessa. Päivän päättää puheenvuoro esiintymistaidoista ja osallistujat saavat myös sopivat tehtävät mukanaan kannettaviksi.

Aika täydellinen lanu-päivä siis, vai mitä?

Ilmoittaudu tilaisuuteen 20.4. mennessä täällä.

Tilaisuuteen otetaan mukaan 100 työntekijää. Etusijalla ovat Pirkanmaan ja Keski-Suomen kirjastolaiset.

Tuleeko tallenne?

Tämä PiKe-tilaisuus toteutuu ainoastaan suoralähetyksenä. Osasta esityksistä saadaan esitysten diat jaettavaksi osallistujille.

Klo 09.00 – 09.15 Tervetuloa PiKen lanu-foorumiin

Klo 09.15 – 10.00 Kolme tietoiskua!

Klo 09.15 – 09.30 Tietoisku 1. Seinäjoen erten ajankohtaiset kuulumiset / Mervi Heikkilä, kehityspäällikkö, Seinäjoen kaupunginkirjasto

Klo 09.30 – 09.45 Tietoisku 2. Lastenkirjastotyön sisältöpakki Liboppissa / Mervi Hietanen, pedagoginen informaatikko, Tampereen kaupunginkirjasto

Klo 09.45 – 10.00 Tietoisku 3. Lukulux-verkkokäsikirja tukee lukuohjausta ja lukemisen edistämistä / Simo Nieminen, suunnittelija, Lukemattomat mahdollisuudet -hanke

Klo 10.00 – 10.10 Tauko

Klo 10.10 – 11.00 Hyvinvointikirjoittamisen ja soveltavan sanataiteen työvälineitä kirjastotyöhön / Jarna Pihlajamäki, sanataiteilija, Hyvinvointikirjoittaminen

Klo 11.00 – 11.30 Lounas

Klo 11.30 – 12.30 Kirjallisuusterapeuttset työskentelytavat apuna lanu-työssä / Katri Kluukeri, kirjallisuusterapiaohjaaja, Jyväskylän yliopisto

Klo 12.30 – 12.40 Tauko

Klo 12.40 – 14.00 Verkon työkalut lanu-sisältöjen avaamisessa – digistä intoa vinkkausten uudistamiseen / Matleena Laakso, digipedagoginen asiantuntija

Klo 14.00 – 15.00 Iloa ja varmuutta esiintymiseen / Jutta Laino-Tabell, viestintä- ja vuorovaikutustaitojen kouluttaja, draamapedagogi, Ohjaamo

Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Kysy lisää

Koordinaattori Jarkko Rikkilä