Tässä 17.12.2025 järjestettävässä webinaarissa käydään läpi tunnepitoisten ja haastavien kohtaamistilanteiden hallintaa vuorovaikutuksen keinoin.
Koulutuksessa keskitytään vuorovaikutukseen ja rauhoitteluun tilanteissa, joissa vastapuoli on vahvan tunnekuohun vallassa, jolloin normaali viestintä ei rauhoita vastapuolta. Koulutuksessa opitaan haastavan palvelutilanteen hoitamisen draaman kaari aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen.
Opittujen taitojen ja tekniikoiden avulla parannetaan myös osallistujan työssä jaksamista ja työhyvinvointia, sekä vähennetään eskaloituvien konfliktien määrää omassa organisaatiossa.
• Kolme asiakastyyppiä
• Kolme vaikutuskanavaa
• Kolme rauhoittelun kulmakiveä
• Rajojen asettaminen
• Oma jaksaminen
Kouluttajana toimii Totti Karpela Mielenrauha Koulutuspalveluista.
Kohderyhmä ja ilmoittautuminen
Ilmoittaudu koulutukseen Webropol-lomakkeella viimeistään 10.12.2025. Ilmoittautumislomakkeella pääset myös halutessasi kertomaan ajatuksiasi aiheesta ennakkoon kouluttajalle.
Koulutuksen osallistujamäärä on rajattu (maks. 30), ja etusijalla koulutukseen ovat Lahden AKE-alueen (Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso, Päijät-Häme) yleisten kirjastojen työntekijät. Myös muut voivat ilmoittautua.
Materiaali jaetaan osallistujille. Koulutusta ei tallenneta.