Koulutus ja seminaarit

PiKen disinfopaketti – Osa 3: Aivan liikaa informaatiota!

Seurattavissa verkossa

Mitä jokaisen kirjastolaisen tulisi tietää ja osata disinformaatiosta, asiantuntijuuden ja median muutoksesta sekä oman datan hallinnasta? Rakensimme neljän osan sarjan aihepiiriin liittyvän osaamisen vahvistamiseksi. Kolmanteen osaan voi ilmoittautua nyt!

3. osa: Aivan liikaa informaatiota! ke 11.8. klo 10 – 12.30 / Teams

• Miten hallitsen ja rakennan oman informaatioympäristöni?
  • Miten sääntelen mitä tietoa jaan tietoisesti tai tietämättäni verkossa?
  • Mainonnan ja markkinoinnin estot – työkaluja ja palveluita
  • DataDetox! Datahyvinvointia informaatiopaastolla ja -asketismilla

Ilmoittaudu tilaisuuteen 3.8. mennessä täällä.

Etänä järjestettävä koulutus koostuu luento-osuudesta, johdatuksesta harjoituksiin sekä itsenäisesti tai työporukalla tehtävistä harjoituksista. Osallistujan työskentelyaika yhä teemaa kohti on noin neljä tuntia. Ilmoittautumiset avataan jokaiseen osaan erikseen. Tilaisuudet toteutetaan vain livelähetyksinä, tehtäviä tehdään Liboppissa. Kuhunkin tilaisuuteen mahtuu 55 osallistujaa ja etusijalla on Pirkanmaan ja Keski-Suomen kirjastojen henkilöstö.

Koulutuksen vetää YTT, AmO, kouluttaja & työnohjaaja Kai Halttunen.

Tuleeko tallenne?

Tämä PiKe-tilaisuus toteutuu ainoastaan suoralähetyksenä ja tehtävät tehdään Liboppi-oppimisalustalla.

Tavoite

Koulutuksen jälkeen osallistuja hahmottaa informaatiovaikuttamiseen, viestinnän muutoksen sekä kirjastolaisen rooliin liittyviä ilmiöitä ja jäsennyksiä. Osallistuja osaa käyttää jäsennyksiä ja työkaluja faktantarkistukseen, kuvahuijauksien tunnistamiseen sekä oman informaatioympäristön hallintaan.

Kysy lisää

Koordinaattori Jarkko Rikkilä