Koulutus ja seminaarit

Osallisuus ja päätöksenteon tukeminen kirjastoissa: Tasapuolisista keskusteluista päätökseen

Kuuluuko työhösi yleisötilaisuuksien, sisäisten kokousten tai työpajojen vetämistä? Kuinka voit tiiminvetäjänä, esihenkilönä, kollegana tai kirjastoammattilaisena tukea osallisuuden kokemusta kirjastossasi?

Päivän aikana syvennytään siihen, miten kaikki tulevat kuulluiksi ja miten keskustelua ohjataan kohti päätöksentekoa. PiKe-kirjastolaisille suunnattu tilaisuus sisältää käytännön harjoituksia ja menetelmiä ajanhallintaan, kuinka saada kaikki mukaan sekä vietyä keskusteluja päätöksiin. Vetäjä Lari Karreinen (Osana Yhteistä Ratkaisua Oy) on vertaisarvioitu ratkaisukeskeinen valmentaja ja fasilitaattori. Hän on kouluttanut esimerkiksi Espoon, Tampereen ja Lahden kirjastolaisia Parasta palvelua omatoimisesti -hankkeessa.

Aika, paikka ja ilmoittautuminen

To 4.5.2023 klo 9.30–15.00
Pääkirjasto Metso, Lehmus-sali

Ilmoittaudu tilaisuuteen oheisesta linkistä 27.4.2023 mennessä.

Klo 9.30–10.00 Aamukahvit

Klo 10.00–12.00 Osallisuuden tukeminen / Lari Karreinen (Osana Oy)

• Osallistumista tukeva aloitus ja virittäytyminen kokouksissa ja yleisötilaisuuksissa
  • Osallisuuden tavoitteellinen suunnittelu