Koulutus ja seminaarit

Näin meitä huijataan – vinkkejä misinformaation tunnistamiseen ja torjuntaan

Seurattavissa verkossa

AKE Lappi järjestää mediataitoviikon tiistaina webinaarin, jossa perehdytään misinformaation tunnistamiseen ja torjuntaan. Kouluttajana toimii Johanna Vehkoo.

Toimittaja-tietokirjailija Johanna Vehkoon vetämällä verkkokurssilla saat laajan ymmärryksen siitä, millaista nykypäivän misinformaatio on. Ymmärrät, miksi jokainen meistä on altis uskomaan ainakin jonkinlaista hölynpölyä. Saat myös käytännön työkaluja erilaisten huijausten ja vedätysten tunnistamiseen ja torjuntaan. Kurssi sisältää käytännön harjoituksia, joita tehdään omilla läppäreillä yksin tai ryhmissä.

Koulutuksen tavoitteena on laajentaa kirjastoammattilaisten kykyjä tunnistaa misinformaatiota ja informaatiovaikuttamista sekä tuoda työkaluja mm. mediakasvatustyöhön.

Koulutus on osa Rovaniemen kaupunginkirjaston alueellista kehittämistehtävää ja se on ensisijaisesti tarkoitettu Lapin yleisten kirjastojen henkilökunnalle.

Ilmoittautuminen päättyy 9.2. kello 9, jonka jälkeen ilmoittautuneet saavat osallistumislinkin webinaariin.

Ilmoittaudu webinaariin tällä lomakkeella.

Tervetuloa AKE Lapin koulutukseen!

Lisätietoja:
Esko Nousiainen