Koulutus ja seminaarit

Näin luon livelähetyksen someen! – PiKen digifoorumi

Seurattavissa verkossa

Huhtikuun digifoorumissa pureudutaan livelähetyksiin. Miten luon Facebook- tai Instagram-livelähetyksen? Mitä pitää ottaa huomioon etälähetyksiä suunnitellessa? Miten osallistan katsojia? Lisäksi kuulemme kolme tietoiskua PiKe-alueelta. Esittelyssä ovat Metso STUDIO -konsepti, Tampereen tietotorien DigiOlkkari sekä PIKI:n Finna-pohjainen uusi käyttöliittymä. Tervetuloa mukaan!

Aika ja paikka

Näin luon livelähetyksen someen! – PiKen digifoorumi pe 9.4.
Pe 9.4.2021
Klo 08.45 – 14.10

Ilmoittaudu tilaisuuteen 1.4. mennessä täällä.

Tilaisuuteen otetaan mukaan 100 työntekijää. Etusijalla ovat Pirkanmaan ja Keski-Suomen kirjastolaiset.

Ohjelma

Klo 08.45 – 09.00 Tervetuloa PiKe:n digifoorumiin: Mitä tänään opittaisiin? / Jarkko Rikkilä, koordinaattori, alueellinen kehittämistehtävä & PiKen digi-tiimi

Klo 09.00 – 12.30 Miten luon Facebook- tai Instagram-livelähetyksen?

Koulutuksessa käsitellään Facebookiin ja Instagramin livelähetysten tekemistä ja sen tavoitteena on opettaa osallistujille suunnittelemaan ja toteuttamaan oman organisaationsa livelähetyksiä kanavilla. Koulutuksen kesto on kolme tuntia ja se on suunnattu osallistujille, joilla on jo Facebookin ja Instagramin peruskäytön osaaminen.

Koulutuksessa käsitellään seuraavia aiheita:

● Mihin live-lähetyksiä voi ja kannattaa käyttää?
● Mitä pitää ottaa huomioon live-lähetystä suunnitellessa?
● Miten markkinoin livelähetyksiä?
● Miten livelähetys tehdään teknisesti laadukkaasti?
● Miten osallistan katsojia livelähetyksen aikana?
● Miten hyödynnän livelähetyksen tallennetta?
● Miten analysoin livelähetyksen onnistumista?

Koulutuksen vetää asiantuntija Laura Johansson Viestintä-Pirittasta.

Klo 12.30 – 13.00 Lounastauko

Etätapahtumat ja digiasiat – tietoiskuja ja hyviä käytäntöjä PiKe-alueelta

Klo 13.00 – 13.20 Mikä on Metso STUDIO ja miten se täydentää Tampereen kaupunginkirjaston palveluvalikoimaa? / Juhani Koivisto, Veikko Korhonen, Tuija Valli & Paula Rönni, Tampereen kaupunginkirjasto

Klo 13.20 – 13.40 DigiOlkkarissa keskustellaan etänä ja ruohonjuuritasolla netistä, mobiililaitteista ja tietotekniikasta / Terhi Turkia, mediasihteeri, Tampereen tietotorit

Klo 13.40 – 14.00 Löydä, lainaa, eläydy, toista – PIKI:n Finna-pohjainen verkkokirjasto esittelyssä / Ismo Raitanen, verkkopäällikkö, Tampereen kaupunginkirjasto

Klo 14.00 – 14.10 Päivän yhteenveto

Tuleeko tallenne?

Tämä PiKe-tilaisuus toteutuu ainoastaan suoralähetyksenä. Osasta esityksistä saadaan esitysten diat jaettavaksi osallistujille.

Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Kysy lisää

Koordinaattori Jarkko Rikkilä