Koulutus ja seminaarit

Musiikin tiedonhaun niksejä/ Lea Tastula (Metson musiikki- ja lehdet osasto)

Seurattavissa verkossa

Aurora pintaa syvemmältä-webinaarit touko-kesäkuussa

Webinaareissa pääset oppimaan ja kertaamaan Auroran erilaisia toimintoja. Koulutuksissa käydään läpi muun muassa musiikin tiedonhakua, tietuelukutaitoa, yleistä tiedonhakua, aineistorahan seurantaa, tilastoja ja raportointia eri muodoissaan. Aurora pintaa syvemmältä-webinaarit toteutetaan tänä vuonna Teams-etäkoulutuksina. Tällä erää webinaarit pidetään vain suorana.

Aurora pintaa syvemmältä webinaareista lyhyesti:

• Webinaarit tarjoavat sparrausta uusille ja vanhoille kirjastolaisille kirjastojärjestelmän asiakaspalveluun liittyvässä käytössä
  • Esityksissä suositaan perustason tiedonhakua, jota tarvitaan käytännön asiakaspalvelussa eri kirjastoyksiköissä
  • Jokaisessa osiossa aihetta käsitellään esimerkkien ja mahdollisten hakukäytäntöjen valossa
  • Webinaareissa Auroran toimintoja tarkastellaan PIKI-kirjastojen näkökulmasta ja lähtökohdista käsin.

Päivämäärät, kellonajat ja webinaarien sisällöt löytyvät alta.
Ilmoittaudu mukaan täältä
Ilmoittautuminen päättyy viikkoa ennen webinaaria.

• Ke 20.5. klo 9-11 Musiikin tiedonhaun niksejä/ Lea Tastula (Metson musiikki- ja lehdet osasto)
    Webinaarissa käydään läpi musiikin tiedonhaun kysymyksiä kirjastojärjestelmä Aurorassa käytännönläheisestä lähestymistavasta käsin. Webinaarissa käsitellään järjestelmän ominaisuuksia erityisesti musiikin näkökulmasta sekä myös muita musiikin tiedonhaussa käytettäviä tiedonlähteitä.

.Ohjeita Teams-etäkoulutukseen liittymiseen:

Teams -ohje ja videot 6-8

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti Pirkanmaan ja Keski-Suomen kehittämiskirjastoalueen henkilöstölle. Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Kaupunki
Tampere