Koulutus ja seminaarit

Kuvia tarinoista, tarinoita kuvista -koulutus

Seurattavissa verkossa

Kuvakirjoihin, niiden tarinoihin ja kuviin, liittyvä koulutus on suunnattu erityisesti kulttuuri- ja kasvatusalan ammattilaisille, jotka tekevät työtä pienten lasten parissa. Koulutus on kuitenkin avoin kaikille kiinnostuneille. Koulutuksen järjestää Porin kaupunginkirjaston Tarinat tavaksi -hanke.

Koulutus on maksuton. Ilmoittautua voi 6.11.klo 18 saakka.

Ohjelma:

12:30–14 Mila Teräs ja Sanna Pelliccioni: Eräänä päivänä nousin lentävään mattoon – miten syntyy kuvakirja?

14-14:45 Salla Wahlman: Kuvituksen rooli lastenkirjoissa ja kuvallisia kirjavinkkejä

Mila Teräs on monipuolinen kirjailija, jonka tuotantoon kuuluu yli 20 teosta kuvakirjoista aikuistenromaaneihin. Sanan ja kuvan yhdistämisen mahdollisuudet kiehtovat häntä erityisesti, ja hän on tehnyt useita kuvakirjoja eri kuvittajien kanssa.

Sanna Pelliccioni on monipuolinen kuvittaja, lastenkirjailija ja graafinen suunnittelija.     Pelliccioni tekee omaa Onni-poika-kirjasarjaa ja kuvittaa mm. Suomen supernaisia -kirjasarjaa. Hän tekee yhteistyötä useiden kirjailijoiden kanssa. Pelliccionin mielestä ei ole aihetta, josta ei voisi tehdä kuvakirjaa.

Salla Wahlman on Porin kaupunginkirjaston Tarinat tavaksi -hankkeen projektityöntekijä, joka rakastaa kuvakirjoja ja vinkkaa niitä myös vapaa-ajallaan.

Kaupunki
Pori