Koulutus ja seminaarit

Kirjallisuus 5 + 1: Genret-webinaari

Seurattavissa verkossa

Kirjallisuus 5 + 1 -koulutussarjassa on viisi koulutuspäivää suomeksi ja yksi ruotsiksi. Perjantaina 17. huhtikuuta käytiin läpi länsimaisen kirjallisuuden aikakausia.

Toukokuussa (7.5.) on vuorossa genrepäivä. Pekka Raittinen esittelee tärkeimmät historialliset ja nykyiset tyylilajit sekä niiden alalajeja. Yksittäisinä kysymyksinä pohditaan muun muassa romaanin kehitystä muotona, pastoraalia tyylilajina antiikista nykypäivään ja kauhuromantiikan historiallista kehitystä.

Kolmas koulutuspäivä on ryhmämatka 11. syyskuuta Suomen kirjastoseuran Faktiopäivään Tampereelle. AKE Porvoon ryhmämatka on täynnä, mutta voit ilmoittautua jonopaikalle. Syyskuuhun on aikaa ja tilanteet muuttuvat.

Syyskuun 24. päivänä on tarjolla Marika Helovuon kirjavinkkausta ”Kaunon (ja tiedon) helmet – uutta luettavaa uudelle vuosikymmenelle”. Neljännellä kerralla tutustumme lisäksi kirjallisuusterapiaan.

Lyriikkapäivä siirretään kesäkuulta lokakuulle. Päivän ohjelma on kaksiosainen. Aamupäivän lavarunoustyöpajassa tehdään ja esitetään runoja itse ja opitaan samalla vetämään lavarunouspajaa Helsinki Poetry Connectionin lavarunouskonkareiden johdolla. Iltapäivällä käydään läpi lyriikan lajeja ja tyylejä. Lyriikapäivän päivämäärä ei ole vielä tiedossa.

Koulutussarjan + 1 on ruotsinkielinen koulutuspäivä kirjallisuudesta marras–joulukuussa.

Ilmoittautuminen

Ota kirjallisuus haltuun ja ilmoittaudu mukaan heti osoitteessa https://link.webropolsurveys.com/S/DB09681AC9B46054. Ilmoittaudu Genret-webinaariin viimeistään 4. toukokuuta. Saat ohjeet webinaariin osallistumisesta ja linkin koulutustilaan ilmoittautumisajan päätyttyä.

Kaupunki
Porvoo